Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Porturile chineze, singurele cu rezultate pozitive în primul semestru din 2023

Traficul de containere din principalele porturi din lume, mai ales în cele din SUA, în prima jumătate a anului arată clar reducerea cererii de mărfuri din Occident, așa cum se vede și din analiza realizată de Upply (World port traffic driven down by economic slowdown (upply.com)).

Încetinirea economică începută în 2022 continuă, iar porturile chineze sunt singurele care au rezultate pozitive, chiar dacă redresarea economică a țării, după abandonarea politicii Zero-Covid, a fost mai puțin puternică decât se sperase. Între timp, porturile europene se confruntă în continuare cu dificultăți, iar cele americane și mai și.

Primele 10 porturi chineze din primul semestru al lui 2023 din punct de vedere al volumelor sunt aceleași ca în primul semestru din 2022. Shanghai continuă să fie principalul port al lumii, cu 23.740.000 TEU, în creștere cu 5,3% față de 2022, urmat de Singapore (19.029.000) și de patru porturi din China, Ningbo – Zhouysha, Qingdao (care a înregistrat o creștere de 11,7% a traficului, ceea ce i-a permis să treacă înaintea Shenzhen) și Guangzhou. În Top 10 porturi din lume din punct de vedere al volumelor sunt șapte din China, iar în top 20, opt. Unul singur dintre ele, Hong Kong, a înregistrat o scădere față de 2022, de 15,5%, până la 7.125.000 TEU. Iar creșterile cele mai mari, după cea din Qingdao, le-au avut Tianjin (8%) și Shanghai (5,3%).

Articole similare

Ad