Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noi coridoare feroviare din Asia alternativă până în Rusia

Reorganizarea scenariilor geopolitice ca urmare a conflictului din Ucraina a avut ca efect accelerarea proiectelor de infrastructură deja planificate, dar care încă așteaptă să fie construite, sau stimularea unor noi acorduri între țări care au rămas până acum la marginea relațiilor internaționale.

Acesta este cazul, de exemplu, a 3 națiuni situate în Asia Centrală, Uzbekistan (fosta republică sovietică), Pakistan și Afganistan. În această mare regiune geografică, scopul este de a crea un coridor trans-afgan pentru a îmbunătăți relațiile dintre Asia Centrală și Asia de Sud.

Impulsionați de noile oportunități care pot fi create, în martie 2022, Uzbekistanul și Pakistanul au convenit să accelereze punerea în aplicare a proiectelor care fuseseră deja identificate, dar care nu au fost încă demarate. În special, s-a convenit să se înceapă construcția unui nou coridor feroviar care să acopere întreaga regiune cât mai curând posibil.

Summitul nordic este programat să aibă loc la Termez, un oraș din sudul Uzbekistanului, la granița cu Afganistanul, care ar urma să fie legat de Mazar-i Sharif, al patrulea oraș ca mărime din Afganistan și o importantă răscruce de drumuri naționale. De aici ar urma să ajungă la capitala Kabul și, în cele din urmă, la Peshàwar, situată la aproximativ 50 km, chiar peste granița cu Pakistanul.

Acest coridor feroviar, numit Proiectul secolului, a fost identificat în februarie 2021 în cadrul unui acord comun, dar abia acum situația internațională schimbată a dat un impuls proiectului. În prima fază, va fi construită secțiunea principală de 573 km între Mazar-i Sharif și Peshàwar, cu un potențial de tranzit estimat la 20 de milioane de tone de mărfuri pe an. Numeroase instituții bancare internaționale și-au manifestat deja interesul pentru finanțarea acestui proiect.

Puțin mai la nord, Kazahstanul, care nu a întrerupt niciodată relațiile feroviare cu China, ia în considerare posibilitatea de a spori schimburile comerciale cu Europa de-a lungul coridorului transcaspic prin porturile din Azerbaidjan și Georgia. Două dintre principalele porturi din Kazahstan dispun încă de o mulțime de capacități neutilizate, utilizarea lor actuală fiind estimată la 23% din capacitate.

Acestea sunt portul Aktau, extins în 2015 pentru a primi nave mari pentru containere, și cel mai sudic port, Kuryk. Relațiile implică o combinație de transport maritim și feroviar. Estimările pentru perioada 2022-2023 sunt de a ajunge la 2 milioane de tone de mărfuri containerizate.

Articole similare

Ad