Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mercedes-Benz anunţă lansarea noului motor OM 471 de generaţia a treia

Mercedes-Benz a lansat cea de-a treia generaţie a propulsorului OM 471, care vine acum cu o economie suplimentară de combustibil, fiind în acelaşi timp puternic şi oferind confort sporit la rulare. Reprezentanţii constructorului german sunt convinşi că noua tehnologie va oferi un argument suplimentar operatorilor de transport pentru a-şi ţine aproape şoferii, care se găsesc tot mai greu.

Eficiența sporită a noii generații OM 471 a fost posibilă graţiei mai multor inovații aduse motorului. De exemplu, geometria locașului pistonului, designul duzei de injecție și parametrii chiulasei, relevanți pentru schimbul de gaze, au fost supuse unui proces amplu de optimizare. În acest fel, raportul de compresie al motorului cu șase cilindri în linie a fost crescut de la 18,3:1 la 20,3:1, ceea ce duce la o ardere mai eficientă, cu o presiune de aprindere de vârf de 250 bar.

Una dintre cele mai importante pârghii în creșterea eficienței combustibilului în motoarele moderne cu ardere diesel este optimizarea turboalimentării. Odată cu cea de-a treia generație a OM 471, Mercedes-Benz Trucks introduce două turbocompresoare noi, dezvoltate și fabricate intern, care sunt adaptate cu precizie cerințelor clienților. În varianta optimizată pentru consum, accentul este pus pe obţinerea celui mai mic consum posibil de carburant. Această configuraţie este predestinată utilizării în transportul pe distanțe lungi, cu o putere a motorului de până la 350 kW (476 CP).

Cea de-a doua variantă de turbocompresor este proiectată pentru a asigura performanțe ridicate și o forță mare de frânare, fiind ideală pentru utilizare în sectorul greu și în construcții, la propulsoare având o putere nominală de până la 390 kW (530 CP).

Pentru nivelurile inferioare și medii de performanță ale OM 471, economia maximă de combustibil în comparație cu generația anterioară este de până la patru procente, iar pentru nivelurile superioare de performanță, de până la 3,5%. Datorită consumului mai mic, atât costurile de operare, cât și emisiile de CO2 sunt reduse.

Sistemul de tratare a gazelor de eșapament, care a fost complet renovat și adaptat la noul sistem de combustie și control al OM 471, ajută, de asemenea, la optimizarea consumului. Astfel, sistemul limitează contrapresiunea și, de asemenea, crește indicele de uniformitate al AdBlue, ceea ce duce la o conversie îmbunătățită a NOx și la un consum mai mic de combustibil. Senzorii NOx, împreună cu circuitul de control în buclă închisă și un model predictiv de temperatură SCR au permis reducerea suplimentară a emisiilor, în conformitate cu cele mai stricte standarde Euro 6E, care impun limitarea efectivă a emisiilor de gaze de eșapament pe întreaga durată de viață a vehiculului în condiții normale de utilizare.

Alături de profitabilitate, robustețe și fiabilitate, noua generație a motorului OM 471 oferă o dinamică de conducere exemplară. Acest lucru a fost posibil prin optimizarea funcţionării transmisiei PowerShift Advanced, care dispune de un nou sistem de control automat, care permite o deplasare mai rapidă și mai lină, datorită selecției precise a treptelor de viteză. Schimbările mai rapide ale treptelor de viteză reduc timpul de întrerupere a cuplului motor cu până la 40% în gama superioară. Parametrizarea pedalei de accelerație a fost, de asemenea, optimizată, iar sensibilitatea crescută în cursa inferioară a acesteia permite manevre de mai mare precizie, în timp ce timpul de răspuns direct în cursa superioară a pedalei are ca rezultat o dinamică crescută în condiții de sarcină ridicată. De asemenea, îmbunătăţeşte rularea și accelerarea în afara sensurilor giratorii.

Cea de-a treia generaţie a OM 471, care va propulsa modelele Actros şi Arocs, este gata să intre pe linia de producţie a fabricii Mercedes-Benz din Mannheim, Germania, fiind deja disponibilă pentru comenzi la nivel european. Primele livrări au fost planificate pentru octombrie 2022.

Articole similare

Ad