Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Atenţie la importul de autobuze pe filiere nesigure!

Încasările reduse din ultimii doi ani, influenţate de pandemie şi de problemele economice, dar şi de scăderea volumelor de pasageri, se reflectă direct în puterea de cumpărare a companiilor de transport. Înmatriculările de vehicule noi sunt relativ puţine, fiind dominate cu precădere de achiziţiile de autobuze urbane cu fonduri europene. Privaţii preferă să se îndrepte mai mult spre autobuzele rulate din Occident, pe care le cumpără la preţuri avantajoase.

Nici măcar licitaţiile anunţate la transportul judeţean nu au animat prea mult piaţa, furnizorii de vehicule raportând doar tranzacţii sporadice. Au fost însă semnalate încercări de a aduce în ţară autobuze noi fabricate în Turcia pe alte filiere decât cele oficiale.

Dintotdeauna apropierea de Turcia a fost văzută drept o oportunitate pentru cărăuşii români, atât din perspectiva achiziţiei de piese de schimb, cât şi a cumpărării de vehicule la preţuri mai bune decât cele practicate de către distribuitorii oficiali de la noi. Se ştie faptul că dealerii turci au avut mereu oferte atractive, însă autobuzele comercializate de ei sunt destinate pieţei locale şi nu corespund întru totul standardului tehnic european.

Tocmai de aceea, înainte de a vă bucura de un chilipir, este bine să vă interesaţi dacă vehiculul pe care doriţi să îl achiziţionaţi poate fi înmatriculat în ţara noastră. Sau mai bine negociaţi direct cu un furnizor de la noi, care vă poate asigura ulterior şi serviciile after-sales în garanţie şi post-garanţie.

La fel, în cazul autobuzelor second-hand de fabricaţie europeană, se recomandă efectuarea unui calcul corect al costului total de operare, care, în cazul rulatelor, ar putea fi umflat semnificativ de cheltuielile cu reparaţiile, piesele de schimb, dar şi de un consum de carburant mai mare decât în cazul autobuzelor noi, cu motoare de ultimă tehnologie. În plus, la presiunea Uniunii Europene, s-ar putea ca în scurt timp impozitul sau rovinieta să fie corelate nu doar cu cilindreea, ci şi cu norma Euro, după principiul „Poluatorul plăteşte”, iar atunci deţinerea autobuzelor vechi va deveni şi mai costisitoare.

Aşadar, nu vă lăsaţi păcăliţi de o ofertă împachetată frumos! Cercetaţi mereu care sunt costurile totale de operare şi acţionaţi în consecinţă!

Articole similare

Ad