Duisport și Nevomo, o companie de tehnologie feroviară cu sediul în Polonia, au încheiat un parteneriat pentru a explora posibilitățile de utilizare a conceptului MagRail în operațiunile feroviare ale portului. Cele două părți au semnat un memorandum de înțelegere care vizează extinderea capacității de transport feroviar de marfă a portului prin utilizarea tehnologiilor inspirate de hyperloop.
„MagRail este conceput pentru a extinde capacitatea ușor, rapid și eficient din punct de vedere al costurilor și pentru a îmbunătăți eficiența sistemului de transport feroviar“, a arătat compania Nevomo.
„Motorul liniar, unul dintre subsistemele de bază, oferă performanțe mai bune pe infrastructura existentă, fără a fi nevoie să se efectueze modernizări de linie, care pot fi întinse ca durată de timp și costisitoare. În plus, MagRail permite vehiculelor feroviare să circule alimentate cu energie electrică în zonele neelectrificate în prezent, cum ar fi terminalele și porturile“.
Ideea companiei este inspirată de tehnologia hyperloop concepută, în primul rând, pentru trenurile de călători. Cu toate acestea, Nevomo a găsit o modalitate de a o implementa și în transportul feroviar de marfă.
„Sistemul MagRail este un tren de levitație magnetică pasivă care operează pe șinele de cale ferată existente la viteze de până la 550 km/h. Această soluție hibridă permite funcționalitatea atât a sistemului MagRail, cât și a trenurilor convenționale pe aceleași linii. Scopul nostru final, hyperloop, va necesita o nouă infrastructură dedicată. Acesta va permite vehiculelor să circule cu până la 1.200 km/h“, a mai subliniat Nevomo.