Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Deutsche Bahn și Siemens Mobility, primul tren pe hidrogen

Deutsche Bahn și Siemens Mobility au dezvăluit, în premieră, proiectul comun „H2goesRail” lansat la uzina Siemens din Krefeld, Germania. Noul sistem inovator Mireo Plus H, un tren de ultimă generație, este conceput cu o sursă de alimentare pe hidrogen și deţine o remorcă cu rezervor de stocare a hidrogenului. Acestea sunt destinate să înlocuiască trenurile diesel cu unități multiple în transportul de navetă și regional, precum și să reducă emisiile feroviare CO2 la zero.

„Vom putea contribui semnificativ în lupta, împotriva schimbărilor climatice, doar cu un sistem feroviar puternic şi cu tipuri alternative de propulsie.”

Michael Peter, CEO Siemens Mobility

Proiectul „H2goesRail” este finanțat de către Ministerul Federal German pentru Comunicații și Transporturi (BMDV) în cadrul programului național de inovare pentru tehnologia hidrogenului și a pilelor de combustie (NOW GmbH) cu o valoare de 13,74 milioane de euro, coordonat de NOW GmbH și implementat de Jülich, liderul proiectului.

„Prin dezvoltarea stației mobile de alimentare cu hidrogen și a infrastructurii de întreținere aferente, arătăm că putem realiza, atât mobilitate, cât și tehnologie.”

Daniela Gerd tom Markotten, membru al Consiliului de Administrație pentru digitalizare și tehnologie Deutsche Bahn

Trenul Mireo Plus proiectat cu două vagoane are o autonomie de până la 800 de kilometri, este la fel de puternic, ca și omologul său electric cu unități multiple, are o putere de tracțiune de 1,7 MW, oferă o accelerație de până la 1,1 m/s2 și o viteză maximă de 160 de km/oră. Versiunea cu trei vagoane are o autonomie de până la 1.000 de kilometri.

Deutsche Bahn a găsit noi metode pentru a realimenta un tren pe bază de hidrogen, la fel de rapid, ca şi trenul pe diesel. Trenurile alimentate cu hidrogen au o tehnologie de propulsie ecologică, deoarece funcţionează cu hidrogen verde, fără emisii şi emit, doar vapori de apă. Trenul Mireo Plus H este conceput să economisească 520 de tone/an, calculat la un kilometraj de 200.000 de kilometri.

Mireo Plus H va fi testat în Baden-Württemberg, anul viitor, urmând să fie pus pe traseu în 2024. Noul proiect va înlocui un tren diesel și va asigura servicii regulate de călătorii între Tübingen, Horb și Pforzheim.

De asemenea, Siemens Mobility și Deutsche Bahn vor expune proiectul „H2goesRail” și Mireo Plus H la cel mai mare târg de tehnologie feroviară din lume, InnoTrans 2022, care va avea loc la Berlin.

Articole similare

Ad