Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Directiva detaşării trebuie adaptată pentru transportul de persoane

Uniunea Rutieră Internaţională (IRU) lucrează îndeaproape cu membrii săi și cu Comisia Europeană pentru a aduce mai multă claritate noilor reguli privind detaşarea transnaţională pentru șoferii de autobuz și autocar din Uniunea Europeană.

Directiva detaşării 1057/2020, parte a Pachetului Mobilitate, a intrat în vigoare în 22 februarie 2022, iar operatorii trebuie să facă distincția între tipurile de operațiuni de transport cărora ar trebui să li se aplice regulile privind detașarea și cele care nu intră sub incidenţa direcţiei.

Serviciile comerciale de transport de pasageri și programele diferite de lucru ale șoferilor acoperă o gamă largă de scenarii, de la servicii regulate pe distanțe scurte, medii și lungi până la diferite tipuri de servicii de transport ocazionale, cu autocarul.

IRU şi-a propus să asigure o implementare armonizată a regulilor de detașare în întreaga UE. În acest sens, îndrumări clare din partea Comisiei Europene sunt esențiale pentru toate părțile  implicate. Cu sprijinul membrilor săi, IRU a dezvoltat scenarii detaliate legate de transportul de pasageri, ca bază pentru o propunere către Comisia Europeană.

IRU a participat în acest sens la Grupul de experți al Comisiei Europene privind detașarea șoferilor (PDEG) pe 29 aprilie a.c., unde a fost discutată detașarea transnaţională a șoferilor în contextul transportului de pasageri, iar lucrările vor continua cu o altă reuniune a PDEG care va fi organizată de Comisie pe 30 mai.

Articole similare

Ad