Daimler Truck se confruntă cu creșterea costurilor pentru materii prime și energie. De aceea, producătorul de camioane și autobuze majorează prețurile, a declarat miercuri directorul financiar Jochen Goetz, în cadrul adunării generale anuale online de la Stuttgart.
Cu toate acestea, indiferent de îngrijorările economice și de războiul din Ucraina, producătorul de camioane își menține obiectivul de a crește vânzările până la 50 de miliarde de euro în acest an. Anul trecut, cifra a fost de aproximativ 40 de miliarde de euro. Situația comenzilor de camioane la nivel mondial este excelentă, a declarat Martin Daum, directorul general al companiei, în cadrul adunării acționarilor.
Ca o consecință a unei penurii permanente, numărul de cipuri din camioane este redus. În plus, alți furnizori pentru aceste componente electronice intră în joc, după cum a explicat Goetz. „Deteriorările din lanțurile de aprovizionare, în special pentru semiconductori, ne afectează activitatea.”
Situația ar trebui să se îmbunătățească pentru cipuri în a doua jumătate a anului, a declarat Goetz după întrebările acționarilor. Acest blocaj afectează întreaga industrie și, în trecut, a provocat, de asemenea, suspendarea producției la Daimler Truck din cauza lipsei de componente.
Producătorul, acum admis, a organizat prima sa adunare generală publică. În luna decembrie a anului trecut, grupul Daimler de atunci, care operează acum sub numele de Mercedes-Benz, a renunțat la afacerea sa cu vehicule comerciale mari.