Meiller Kipper va prezenta la bauma (cel mai important târg comercial din lume pentru mașini, materiale, vehicule și echipamente de construcții și mașini miniere, care se va desfășura în perioada 24-30 octombrie 2022) câteva inovații și îmbunătățiri ale produselor din fiecare segment pe care este prezent și un pachet complet de servicii.
Accentul se pune pe cele mai recente echipamente cu skip și cârlig și pe benele basculabile pe trei părți și pe spate, precum și pe semiremorcile basculabile care sunt din ce în ce mai potrivite pentru utilizarea pe camioane electrice. Alături de ele se vor afla remorci cu punte centrală și remorci pentru transport de containere (BTA).
Unele dintre aceste modele vor fi expuse, cu o lună mai devreme, și la IAA Hanovra.
Meiller a demonstrat deja, inclusiv la recentul eveniment IFAT 2022, că o basculantă se poate combina cu un șasiu cu propulsie electrică, fiind singurul producător de vehicule și suprastructuri care a prezentat o astfel de soluție, cârligul RS21, pe diferite modele electrice cu trei axe. Asta deoarece a abordat de timpuriu problema propulsiilor alternative și a dezvoltat deja soluții pentru e-basculante, deci poate să-și monteze echipamentele pe fiecare camion electric oferit de constructorii europeni.
O propulsie electrică oferă avantaje clare pentru clienți, începând cu faptul că este posibilă funcționarea hidraulică în funcție de nevoi, ceea ce înseamnă că pompa hidraulică rulează și dezvoltă doar presiunea necesară în sistem atunci când suprastructura funcționează și se mișcă, deci consumul de energie poate fi redus.
Echipamentul cu skip AK12-NT, optimizat pentru o încărcătură nominală de 14 t, va stârni și el interesul publicului. În cazul său nu mai este vorba de o unitate sudată, ci de una cu sistem modular cu șuruburi, care permite înlocuirea mai ușoară și mai rapidă a componentelor defecte și adaptarea ulterioară la semiremorca basculabilă, în cazul în care componentele skip-ului trebuie modificate sau completate.
Meiller a trecut la acoperirea catodică a componentelor din oțel ale vehiculelor sale pentru a asigura o durabilitate mai mare a skip-ului și pentru protecție împotriva coroziunii, dar și a zgârieturilor și daunelor cauzate de așchii de piatră. Procesul de acoperire catodică face ca grundul să pătrundă chiar și în cele mai mici cavități, ceea ce înseamnă că și componentele cu structuri complexe sunt acoperite complet și uniform.
Producătorul german mai anunță că, pentru a fi consecvent cu sloganul său, „Design for Future“, noua tehnologie pentru încărcătoarele cu skip și pentru echipamentele cu cârlig permite oferirea unei garanții de cinci ani pentru toate sistemele portante (cadrul, brațele, platformele de încărcare și mufele de stabilizare), cu condiția să se respecte intervalele de service prescrise.