Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociatiile de transport franceze: 29 de propuneri pentru susținerea transportului rutier

Noul mandat prezidențial din Franța este o oportunitate pentru asociația transportatorilor francezi OTRE de a continua să facă apel la autoritățile publice, de data aceasta prin descrierea foii de parcurs pentru transportul rutier în următorii 5 ani, după ce în martie 2022 s-a decis includerea în planul de reziliență a unui ajutor de urgență în valoare de 400 de milioane de euro pentru profesie, insuficient însă pentru a face față crizei actuale și pentru sustenabilitatea întreprinderilor.

OTRE acordă prioritate la 3 domenii majore:

  • Tranziția ecologică și energetică: transportatorii rutieri trebuie să se afle în centrul politicii de mediu,
  • Imaginea sectorului: există o nevoie urgentă de a face profesia mai atractivă,
  • Suveranitatea și competitivitatea sectorului de transport: companiile mici și mijlocii sunt rezistente, dar trebuie sprijinite, deoarece sunt slăbite și competitivitatea lor este subminată.

În timp ce motorina tocmai a depășit din nou pragul simbolic de 2 euro pe litru, situația este în continuare alarmantă: sectorul transporturilor rămâne foarte slăbit de crizele succesive. OTRE solicită menținerea și consolidarea ajutorului la pompă pus în aplicare de la 1 aprilie 2022 și după 31 iulie 2022. În caz contrar, și având în vedere dorința Guvernului de a menține o subvenție mai semnificativă și mai bine direcționată pentru carburanți și după 31 iulie 2022 pentru „persoanele fizice cu regim de utilizare intensivă”, OTRE solicită ca această măsură să fie aplicată și „profesioniștilor cu regim de utilizare intensivă” prin plata unei reduceri pe litrul de carburant gestionată direct de către autoritățile fiscale. Acestea din urmă ar putea aplica un sistem de rambursare lunară bazat pe numărul de litri consumați în luna precedentă.

Articole similare

Ad