Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cu o mana li se da, iar cu alta li se ia: Proiectul de modificare a codului fiscal ridica noi probleme transportatorilor

Asociațiile patronale din transporturi sunt indignate de propunerea de modificare a codului fiscal, prin care se doreste majorarea impozitelor pentru operatori, inițiativă care are ca scop – opineaza reprezentantii carausilor – trimiterea în faliment a sectorului de transport rutier din România.

,,Suntem deciși ferm să protestăm cu sute de camioane în stradă. Prin propunerea de modificare a codului fiscal, lansată în dezbatere publică, dar fără consultarea noastră în prealabil, constatăm că, din nou, elemente din administrația publică ce ignoră voința legiuitorului vor să majoreze impozitele pentru salariații din sectorul transporturilor, un segment crucial pentru economia României, de până la 10 ori, în condițiile în care am fost asigurați repetat că nu vor exita majorări de taxe și impozite. Concret este vorba de propunerea de modificare de la punctul 36 din Ordonanța pentru modificarea și completarea Codului Fiscal, prin care se dorește ca tot ceea ce depășește 33% din salariul de bază și reprezintă indemnizații plătite pentru clauza de mobilitate să devină venituri impozabile.’’, a declarat Dorin Jurjuț, vicepreședinte APTE 2002.

Asociatiile patronale solicită de urgență guvernului României să păstreze legislația prezentă, cea care tratează indemnizațiile plătite pentru clauza de mobilitate exact precum indemnizațiile de detașare/delegare, și să elimine de urgență această propunere care ar afecta, fara discutie, industria de profil.

A reduce veniturile aferente prestațiilor suplimentare din salariu de la 3 salarii până la 33% din salariu, pe lângă faptul că este contrar a tot ceea ce se întâmplă în Uniunea Europeană, nu face decât să pună firmele serioase și competitive de transport românești în imposibilitatea continuării activității, prin scoaterea lor de pe piață. Pentru ca majorarea tarifelor de transport pana la nivelul la care sa acopere cresterea costurilor salariale este practic imposibil de realizat.

Sectorul de transport a generat încasări valutare pentru economia națională în valoare de aproape 7,5 miliarde de euro şi a contribuit la excedentul de servicii din balanţa de plăţi cu peste 4,2 miliarde de euro. Astfel, transporturile rutiere au reprezentat 45,54% din soldul pozitiv înregistrat la capitolul servicii din contul curent (pe ansamblu contul curent înregistrând un deficit mare şi în creştere). Iar sectorul de transporturi ar fi putut contribui și mai mult dacă nu ar fi fost piedicile nenecesare rezultate din interpretările abuzive ale unor inspectori ANAF, opineaza transportatorii.

Aplicarea noilor prevederi propuse ar genera – doar într-o primă fază – pierderi anuale de circa 1,5 miliarde de euro pentru sectorul transporturilor rutiere din România, care este deja afectat de scumpirea fără niciun fundament real a asigurărilor RCA, de majorarea prețului la carburanți și de presiunile salariale.

În acest context, APTE 2002 anunță public faptul că pregătește proteste de amploare pe principalele drumuri naționale din România și în marile orașe, în condițiile în care Guvernul României nu va elimina de îndată propunerile de modificare a codului fiscal.

Articole similare

Ad