Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Greva a ajutat angajații de la căile ferate franceze sa obțină o mărire de salariu

Greva lucrătorilor feroviari francezi de la SNCF a durat doar o zi. Aceasta a provocat perturbări uriașe în prima zi de vacanță. Cu toate acestea, o creștere salarială de 3,7% pentru cei cu venituri mici și de 2,2% pentru angajați este prea mică pentru sindicate.

Majorările anunțate de conducere vor intra în vigoare după vacanța de vară, dar nu este deloc clar dacă vor fi suficiente. Greva declanșată de 3 dintre cele 4 sindicate a implicat 20% din personal, dar 35-40% dintre mecanicii de locomotivă. A fost cea mai mare grevă din ultimele luni în sectorul feroviar, care a complicat grav călătoriile de sărbători în trenurile TGV și TER, pe unele rute locale și, în Paris, la metroul RER.

„Sindicatele au cerut o majorare care să compenseze inflația (5,8% în mai). Conducerea a acordat o creștere de 3,7% pentru cei mai slab plătiți și de 2,2% pentru cei mai bine plătiți. Astfel, 70.000 de salariați vor primi o creștere medie de 3,1%, iar ceilalți 70.000 mai puțin. Toate salariile vor fi majorate cu 500 de euro pe an, iar indemnizațiile pentru munca de noapte și pentru concedii vor fi majorate în medie cu 4 %”, a relatat cotidianul La Tribune după AFP Noile tarife vor intra în vigoare de la 1 aprilie, dar mai mulți bani vor apărea pe statele de plată cel târziu în octombrie. „Costul total al acestor majorări va fi de aproximativ 280 de milioane de euro”, a declarat șeful departamentului de resurse umane, Francois Nogué, în cadrul unei conferințe de presă. În numele conducerii SNCF, el a anunțat că discuțiile anuale privind o nouă grilă de salarizare vor începe din decembrie.

Pentru sindicate, acest lucru nu este suficient. CGT, cea mai mare organizație din sectorul feroviar, a subliniat că, datorită mobilizării angajaților, problema salariilor a fost deblocată și au fost obținute primele rezultate. Sindicatul propune continuarea discuțiilor astfel încât să fie posibilă atingerea unor niveluri peste nivelul inflației. În egală măsură, SUD-Rail nu este mulțumită, nu intenționează să accepte încă o dată să reducă puterea de cumpărare a lucrătorilor feroviari. Doar UNSA a salutat deciziile încurajatoare ale direcției, care ar trebui să fie revizuite în decembrie.

„Căile ferate ar putea fi obligate să crească prețul biletelor, mai ales că în iulie și august a vândut cu 10% mai multe bilete pe servicii în iulie și august decât în 2019”, Jean-Pierre Farandou, președinte, a declarat la postul France 2.

Articole similare

Ad