Senatul olandez a adoptat la începutul lui iulie legea privind taxele pentru camioane, după ce pe 22 martie Camera Reprezentanților votase și ea în favoarea noii reglementări.
Camioanele înmatriculate în Olanda și cele străine vor plăti din 2026 pentru utilizarea drumurilor olandeze – mai ales cele naționale și o parte din cele de provincie. Pe de altă parte, eurovinieta va fi eliminată, iar taxa auto pentru vehiculele grele de marfă va fi redusă. Veniturile nete din taxa pentru camioane sunt canalizate înapoi către sectorul transporturilor, pentru a finanța inovarea și sustenabilitatea.
Introducerea acestei taxe pentru camioane fusese convenită în acordul de coaliție al cabinetului anterior, din 2017, și în ultimii ani s-au făcut pregătiri împreună cu sectorul de transport, inclusiv prin intermediul unui acord administrativ semnat în septembrie anul trecut de ministrul Infrastructurii și Managementului Apelor și de organizațiile profesionale TLN, evofenedex și VERN.
Inițial s-a intenționat ca Legea privind taxele pentru camioane să fie introdusă cu doi ani mai devreme, în 2024, iar din cauza amânării povara investițiilor în sustenabilitate, din partea firmelor de transport, este mai mare. De aceea asociația olandeză de transport și logistică TLN solicită totuși ca acești bani să vină mai devreme, astfel încât să se asigure tranziția către emisii zero începând cu 2024. „În caz contrar, cu siguranță nu vom atinge obiectivele climatice pentru 2030.“