Grupul ZF a prezentat în premieră noutăţile cu care îşi va aştepta clienţii la IAA Hanovra, cel mai mare salon de vehicule comerciale, care va fi organizat în septembrie, în Germania. Este vorba despre soluţii destinate mobilităţii electrice şi automatizării, pe care constructorul german le dezvoltă (cu adaptările necesare) pentru toate categoriile de produse din portofoliu, în cadrul strategiei „Next Generation Mobility”.
Printre noutăţi se numără transmisia electrică modulară integrată CeTrax 2 pentru vehiculele comerciale grele. Noul sistem combină un raport favorabil putere-greutate și un design compact, extrem de integrat. Acest lucru permite o putere mare și susținută, de 360 kW, și o eficiență îmbunătățită prin schimbarea treptelor Powershift. CeTrax 2 dispune, de asemenea, de tehnologii de ultimă generație, inclusiv un design în ac de păr pentru stator, un sistem inovator de răcire și un invertor pe bază de carbură de siliciu, adaptat din experiența ZF pentru autoturisme. Producția de serie, ca urmare a colaborării cu un constructor global de vehicule, va începe chiar anul viitor.
ZF Scalar, noua platformă de soluții digitale pentru flotele de vehicule comerciale, este o soluție de planificare, rutare și expediere complet automatizată, bazată pe inteligență artificială. Aceasta combină și conectează tehnologiile de la bordul vehiculelor și sistemelor terțe cu inteligența artificială. Platforma va ajuta operatorii de flote să mărească eficiența operațională, sustenabilitatea şi fiabilitatea planificării și, în acelaşi timp, să asigure siguranța mărfurilor și a pasagerilor.
Primul sistem de direcție prin cablu pentru autoturisme, ZF „Steer-by-Wire”, ar putea fi disponibil şi pentru vehiculele comerciale, graţie transferului reciproc de tehnologie între diviziile grupului german. Noua tehnologie ZF Steer-by-Wire transmite comenzile șoferului către sistemul de direcție în întregime prin semnale electrice, eliminând legătura mecanică dintre volan și puntea față şi este o precondiție importantă pentru automatizarea avansată a vehiculelor. În viitor, tehnologia by-wire este de așteptat să joace un rol din ce în ce mai esențial în toate aspectele controlului mișcării vehiculului – longitudinal, transversal și vertical. Nu în ultimul rând, grupul german a anunţat lansarea următoarei generații a soluției de control automatizat a șasiului ADOPT 2.0 (Autonomous Driving Open Platform Technology). Acesta se concentrează pe aplicații de automatizare cu viteză redusă, de până la 20 km/oră. În plus, ZF va prezenta în curând și ADOPT 3.0, care permite aplicații pe autostradă între două puncte fixe, la viteze de până la 80 km/oră.