FAN Courier, liderul pieței locale de curierat, își accelerează procesul de digitalizare cu ajutorul Strategiei Digitale, proiect la care a fost asistată de Horváth, compania de consultanță în management, cu experiență internațională de peste 40 de ani.
Derulat în perioada februarie-mai 2022, proiectul a avut la bază o analiză a proceselor interne de digitalizare în FAN Courier, o analiză a sistemelor și capabilităților digitale de care dispune compania, de structurare eficientă a inițiativelor de digitalizare noi sau deja planificate, dar și propuneri de soluții personalizate, moderne, care să ajute la accelerarea digitalizării.
„Compania de consultanță Horváth ne-a oferit o perspectivă obiectivă a etapelor și soluțiilor de care aveam nevoie pentru accelerarea digitalizării, proces care a devenit o necesitate pentru toți jucătorii industriei, în condițiile în care pandemia a dus la explozia comerțului online și a digitalizat tot mai mult relația client-furnizor.
Ne dorim accelerarea digitalizării pentru a crește valoarea adăugată pe care o aducem business-ului, iar Horváth ne-au oferit suportul de care aveam nevoie în acest proces“, a declarat Alexandru Stelea, Head of Project Management Office FAN Courier.
Plecând de la acest context, echipa de consultanți Horváth a împărțit proiectul în mai multe etape, prima dintre acestea fiind analiza din două perspective – internă și externă. Din punct de vedere intern, focus-ul a fost asupra proceselor, sistemelor IT, capabilităților digitale, precum și a nevoilor și cerințelor FAN Courier.
Analiza externă efectuată a ajutat la obținerea unor concluzii în ceea ce privește tendințele de digitalizare specifice industriei de curierat. Pe baza analizei și a strategiei de business a FAN Courier, Horváth a asistat compania în definirea unor obiective și cerințe de digitalizare pentru care au fost făcute mai multe scenarii și cărora le-au fost alocate programe pentru implementare într-un orizont de timp mediu.
„Industria de curierat trebuie să se adapteze schimbărilor aduse de pandemia de Covid 19, provocărilor actuale în lanțurile de aprovizionare și inflației ridicate. Astfel, transformarea digitală va juca un rol cheie în creșterea competitivității, prin desfășurarea unor procese de afaceri mai eficiente, îmbunătățirea capacităților de inovare și crearea unor experiențe mai bune pentru clienți, angajați și parteneri.
Prin expertiza și capabilitățile noastre, ajutăm FAN Courier să rămână o companie agilă, conectată permanent la piață, la nevoile viitoare ale clienților, capabilă să ia decizii bazate pe date, care vor ajuta la accelerarea inovației în serviciile de curierat și vor genera valoare adăugată pentru clienți“, a arătat și Kurt Weber, managing director Horváth Romania.
Planul de implementare definit în Strategia Digitală a FAN Courier include un portofoliu de nouă programe care, pe lângă inițiative specifice de digitalizare, vor ajuta la dezvoltarea capabilităților digitale în FAN Courier. Printre acestea, se numără un program de BI și Analytics modern, un program de automatizare și digitalizare a proceselor de business, precum și un program de Machine Learning și un program de optimizare a experienței digitale a clientului.