Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gebrüder Weiss România estimează că piaţa de profil va fi marcată de incertitudinile economico-sociale

Gebrüder Weiss România preconizează că piața de transport și logistică va fi afectată în acest an de incertitudinile economice și sociale, iar ritmul de creștere va fi mai lent, față de anul 2021. Cu toate acestea, compania și-a menținut estimările privind prima jumătate a acestui an, care a avut un context favorabil pentru dezvoltarea de noi linii de business, cât și pentru accesarea de oportunități suplimentare.

Viorel Leca, directorul general al Gebrüder Weiss România, consideră că cele mai mari provocări ale anului trecut au fost lipsa forței de muncă calificate, creșterea continuă a costurilor, precum și situația pandemică. În contextul conflictului din Ucraina, se adaugă acestui an și incertitudinea economică rezultată de creșterea galopantă, atât a inflației, cât și a costurilor la energie și combustibil. O creștere a cererii pe serviciile de transport multi și intermodal s-a putut observa, încă de la ridicarea restricțiilor.

Raportul global TI Global Freight Forwarding 2022* (Transportul global de marfă 2022) confirmă o creștere impresionantă a pieței globale de transport şi logistică cu 11,2%, datorită creșterii înregistrate de comerțul online, evidentă prin aglomerația portuară și ratele ridicate de transport. Cu toate acestea, raportul arată că va înregistra un avans de 5,7% la nivel global pentru anul viitor.

Potrivit datelor indicate de INSSE**, transportul rutier de mărfuri a marcat un avans de aproximativ 15,1% pentru volumul mărfurilor transportate în anul 2021, comparativ cu anul anterior la nivel național. În timp ce transportul maritim a scăzut cu 11,1%, transportul feroviar şi transportul aerian au crescut cu 15,6%, și respectiv cu 1,9% în volumul mărfurilor, față de anul precedent.

În transportul rutier internaţional de mărfuri, 93,2% din totalul mărfurilor descărcate au provenit din State Membre ale Uniunii Europene şi 95,5% din totalul mărfurilor încărcate au avut ca destinaţie State Membre ale Uniunii Europene. Mărfurile provenite din Germania (21,1%), Ungaria (15,9%) şi Italia (11,3%) au avut cele mai mari cantităţi, iar în privinţa încărcărilor destinaţiile au fost către Germania (18,5%), Italia (16,3%) şi Ungaria (14,9%), conform datelor centralizate de INSSE.

„Datele INSSE confirmă, o dată în plus, creșterea segmentului feroviar în contextul în care tot mai multe industrii își redesenează sursele de aprovizionare și apelează la transportul intermodal. Dezvoltarea infrastructurii feroviare ar putea crește interesul pentru acest tip de serviciu, iar România ar deveni un important hub pe vechiul Drum al Mătăsii, facilitând comerțul dintre Europa și Asia. În plus, transportul feroviar reprezintă un mijloc de transport sustenabil, un deziderat în noul context de business”,

a declarat Viorel Leca.

Articole similare

Ad