Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noul camion Scania electric pe baterii ajunge la 64 de tone

Regulamentul UE nr. 1242 din 2019 prevede o reducere de 15% a emisiilor de CO2 până în 2025 și o reducere de 30% până în 2030 și, prin urmare, impune producătorilor de camioane să producă vehicule ecologice: dar fără vehicule electrice aceste obiective nu vor fi atinse. Aceasta este provocarea pe care legiuitorul o lansează producătorilor și care trebuie să fie îndeplinită acum.

Acesta este motivul pentru care Scania a conceput gama de camioane cu complet electrice (cu motoare electrice alimentate de la baterie – BEV), dar înainte de aceasta oferă o gamă de servicii și analize pentru a găsi soluția de încărcare potrivită, adaptată la activitatea sa, pentru a obține performanțe optime și un timp de funcționare sporit, pentru a se asigura că costurile rămân scăzute pentru cea mai bună economie totală de exploatare și pentru a garanta o capacitate și o flexibilitate optime, păstrând în același timp performanța bateriei.

Trecerea la electricitate pentru Grifon trebuie să fie o tranziție simplă și eficientă. Așadar, primul pas în această abordare implică analiza activității clientului. Cu examinarea specificațiilor flotei și a fluxului de lucru, crearea de simulări de trasee și estimări ale autonomiei, analize de consum cu evaluarea factorilor geografici, topografici și climatici, precum și a celor legați de sarcina utilă și de durata de viață a bateriei, analize ale necesităților energetice cu evaluarea cerințelor energetice ale infrastructurii, ale vehiculului și ale sistemului și, în cele din urmă, analize de încărcare cu identificarea infrastructurii de încărcare necesare și identificarea locațiilor strategice, se previzionează necesarul de energie prin întocmirea unei foi de parcurs de electrificare pentru fiecare operațiune.

Sustenabilitatea Scania cuprinde aplicațiile regionale cu ajutorul vehiculului electric modernizat, disponibil atât ca tractor de 44 de tone, cât și ca autoșasiu, cu o nouă transmisie, baterii îmbunătățite și capacități de încărcare mai rapide și mai puternice. Acesta oferă o autonomie de 350 km, dar poate atinge o sarcină utilă de 40 de tone cu o autonomie de 250 km și o greutate brută de 64 de tone. Cu noua priză de putere electromecanică, aceasta garantează o funcționare lină pentru transportul frigorific sau pentru aplicații cu consum mare de energie, cum ar fi autogunoierele.

În plus față de sistemul de propulsie, pachetele de baterii sunt acum asamblate tot la Scania pentru a se adapta la noul șasiu, cu ampatament de 4.150 mm, cu dublă curbură, pentru șase baterii, și la mufa de încărcare, pe partea stângă, în spatele ușii. Sistemul de încălzire și răcire complet refăcut menține componentele grupului motopropulsor și ale bateriei la o temperatură de funcționare adecvată și permite un control excelent al climatizării în cabină. Aerodinamica habitaclului a fost îmbunătățită și mai mult cu spoilere laterale extinse care maximizează autonomia fiecărui kWh.

Fișă tehnică

  • Tractor Scania 44-64 tone
  • Configurație 4×2
  • Ampatament 4.150 mm
  • Cabină R20 – S20
  • Propulsie electrică: motor electric cu magneți permanenți cu răcire prin pulverizare de ulei – 400 kW 2.800 Nm (vârf)
  • Priză de putere electrică de la 30 sau 60 kW sau electromecanică de la 30 la 260 kW

Capacitatea Bateriei

6 baterii litiu-ion: 624 kWh (instalate) – 468 kWh (utilizabile) la un nivel de încărcare de 75% – autonomie de până la 350 km cu o greutate brută de 40 de tone – autonomie de 250 km cu o greutate brută de 64 de tone Încărcare: conexiune de încărcare DC – conector de încărcare CCS2 la 375 kW/500 A DC – Încărcare finalizată în mai puțin de 90 de minute la 375 kW

Articole similare

Ad