Activele totale ale primelor 500 de firme de transport din România ordonate după valoarea activelor însumează 2,81 de miliarde de euro, față de 2,57 în 2020, din care primele 100 de firme au și de data aceasta peste jumătate, adică 1,53 de miliarde de euro. Iar primele 20 au în total 610,65 de milioane de euro, în creștere față de totalul primelor 20 din 2020, care a fost de 573,67 de milioane de euro. Diferența provine din faptul că în top sunt tot mai multe companii cu capital românesc, obișnuite să cumpere camioane și să investească în depozite, autobaze, service-uri, în timp ce companiile cu capital străin au început din 2020 să își transfere camioanele înapoi pe piețele vest-europene, ca urmare a restricțiilor introduse de Pachetul Mobilitate.
Aceleași trei firme din 2020 au active de peste 50 de milioane de euro, cu diferența că, în timp ce Internațional Alexander își păstrează prima poziție în clasament, cu 67,71 milioane de euro, față de 67,11 milioane de euro în 2020, Dolo Trans Olimp devansează acum Internațional Lazăr Company: prima are 61,12 milioane de euro în 2021 și 58,23 în 2020, iar a doua, 53,96/58,52 de milioane de euro.
Alte 13 firme au peste 20 de milioane de euro – în 2020 au fost 14 – iar 48 au peste 10 milioane de euro, față de 40 în 2020.
14 firme din Top 20 pe 2021 în funcție de active se află și în Top 20 pe 2021, iar cele șase care au părăsit acest top sunt Tir Express, Carrion Expediții, Dianthus Company, Lagermax Autotransport, Fartud și Ravitex, aflate în 2020 pe locurile 13-16, respectiv 19-20. Firmele care au intrat în 2021 în Top 20 după active sunt Teuer (pe locul al 9-lea, cu 19,73 de milioane de euro), Trans Bitum (24,20 de milioane de euro, în creștere foarte mare, cea mai mare din Top 20, față de cele 1,22 de milioane de euro din 2020), Routier European Transport (cu 21,67 de milioane de euro, față de 15,82 în 2020), Luscan Com (19,24/16,30 de milioane de euro), Lincor Trans (18,72/9,11 milioane de euro) și Vectra Internațional (18,60/16,25 de milioane de euro). Observăm că ieșirile din top au legătură cu mutarea unor camioane pe alte piețe de transport europene, în timp ce nou-intrații, toți cu capital românesc, au investiții atât în parcuri de camioane, cât și în centre logistice.
Nr. | Companie | Active totale 2021 |
1 | INTERNATIONAL ALEXANDER | € 67,713,320.54 |
2 | DOLO TRANS OLIMP | € 61,121,561.56 |
3 | INTERNATIONAL LAZAR COMPANY | € 53,966,840.51 |
4 | PORT TRANS SRL | € 37,880,713.90 |
5 | TOTAL N S A | € 36,631,634.30 |
6 | TRANSPECO LOGISTICS & DISTRIBUTION | € 31,350,033.95 |
7 | EURO FLEET TRANSPORTS | € 27,955,957.89 |
8 | SKIPTRANS | € 27,197,407.91 |
9 | TEUER INTL | € 27,057,105.42 |
10 | ROMSTYL IMPEX | € 25,205,120.53 |
11 | TRANS BITUM SRL | € 24,202,515.51 |
12 | DUVENBECK LOGISTIK | € 23,894,689.93 |
13 | HOLLEMAN SPECIAL TRANSPORT & PROJECT CARGO | € 23,504,134.86 |
14 | DUNCA EXPEDITII | € 22,731,081.05 |
15 | ADOMID SPEED | € 22,137,359.01 |
16 | ROUTIER EUROPEAN TRANSPORT SRL | € 21,678,321.24 |
17 | ARCESE TRANSPORT | € 19,855,319.57 |
18 | LUSCAN COM SRL | € 19,244,431.49 |
19 | LINCOR TRANS SRL | € 18,724,827.74 |
20 | VECTRA INTERNATIONAL SRL | € 18,606,125.60 |