Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Germania va acorda prioritate pentru aprovizionarea cu energie pe căile ferate aglomerate

Guvernul german va acorda prioritate transportului feroviar de mărfuri esențiale pentru producția de energie. Măsura, care va viza mai ales transportul de cărbune, va fi în vigoare timp de 6 luni. Cabinetul guvernamental german mai trebuie încă să aprobe legislația provizorie, după cum se arată în proiect.

Ministerul Federal al Economiei și Ministerul Federal al Transporturilor au elaborat un proiect de ordonanță legală pentru a face față crizei energetice care a lovit țara. Produse precum uleiul mineral, gazul, cărbunele și transformatoarele vor avea prioritate la transportul feroviar. Decizia legală își găsește legitimarea în legea privind securitatea energetică, publicată în aprilie anul trecut, care oferă guvernului posibilitatea de a acționa rapid în caz de urgență.

Planul guvernului este de a condiționa cât mai puțin posibil traficul feroviar, încercând să nu afecteze transportul pasagerilor. Cu toate acestea, ministrul german al transporturilor, Volker Wissing, a subliniat că mai multe rute feroviare germane sunt deja supraîncărcate și congestionate.

DB Netz, divizia de rețele feroviare a operatorului feroviar Deutsche Bahn, a început deja procesul de prioritizare a transportului de materiale energetice. Una dintre problemele semnalate de ministere este aceea că, din cauza necesității unei capacități mai mari, ar putea deveni necesară utilizarea unor vagoane care nu îndeplinesc standardele de protecție împotriva zgomotului.

Criza energetică din Germania a fost cauzată, în primul rând, de deficitul de aprovizionare cu energie din Rusia din cauza războiului din Ucraina. Lipsa aprovizionării din Rusia a forțat Germania să se bazeze mai mult pe cărbune pentru a produce energie. Deja în urmă cu 2 săptămâni, au fost raportate discuții privind o posibilă prioritizare a transportului feroviar de cărbune.

În plus, fluviul Rin a înregistrat niveluri destul de scăzute ale apei, ceea ce face imposibilă trecerea navelor de marfă mai mari. Prin urmare, sunt necesare moduri alternative de transport pentru ca Germania să își asigure aprovizionarea cu energie, în special în apropierea anotimpului rece.

Articole similare

Ad