În aprilie 2022, lanțul german de magazine Lidl și-a înființat propria companie de transport maritim de containere pentru a rezolva problema întârzierilor livrărilor de containere din China în Europa, dar și ca urmare a tarifelor enorme practicate de marii transportatori intercontinentali. Compania nou-creată, Tailwind Shipping Lines, a achiziționat deja 4 nave pentru containere de la 3.800 la 5.500 TEU, destinate rutelor dintre Asia și Europa.
Luna aceasta, prima dintre aceste nave, Wiking (cu o capacitate de 4.957 TEU), și-a încheiat călătoria inaugurală pe serviciul Panda China-Europa, cu rotație in Taicang, Ningbo, Dachan Bay, Koper, Barcelona, Rotterdam. Înainte de a se întoarce în China, nava de containere a încărcat containere goale în Anvers.
Pe lângă Wiking, serviciul China-Europa Panda – care are o frecvență de 16 zile – utilizează 4 nave: Jadrana (o navă similară Wiking), Talassa (5.527 TEU) și Northern Volition. Talassa și Jadrana au plecat deja din porturile chinezești, iar prima a ajuns la Koper.
De la decizia Lidl de a face transport maritim de containere, tarifele de transport de marfă între China și Europa au scăzut semnificativ, dar problemele de congestionare a porturilor rămân în continuare, agravate de grevele din porturile britanice și germane.
În prezent, se raportează perioade de călătorie de până la 100 de zile. Pe de altă parte, navele Tailwind au nevoie de 16 zile de la Chang Bay la Koper, cele mai apropiate porturi de pe cele 2 continente.