Pe o suprafață de 12.000 mp, lângă bariera Brenner, pe unde trec zilnic mii de camioane (nu întotdeauna cu prelata, va fi amenajat, până în vara anului viitor, un centru de inspecție care va funcționa 24 de ore din 24. Acesta va fi dotat cu gropi de inspecție pe dedesubt, o pasarelă pentru inspecții de sus, poduri de cântărire pe fiecare axă și un sistem de verificare a emisiilor, a frânelor și a sigiliilor. Mai presus de toate, acesta va fi echipat cu sisteme de verificare dinamică a greutății și a plăcuțelor de înmatriculare ale vehiculelor, pentru a iniția automat inspecția celor suspecte.
Aceasta ar putea fi ultima vară în care multe camioane care intră dinspre Pasul Brenner reușesc să ocolească controalele. Un nou centru de inspecție, care va fi înființat special pentru vehiculele grele, ar trebui să le intercepteze din vara anului viitor, datorită unui protocol-cadru la care au colaborat Autostrada Brenner, parchetele din Trento și Bolzano și Agenția Vamală.
Noul centru de inspecție, gestionat cu cooperarea tuturor acestor organisme, este deja în curs de înființare pe lângă Brenner Sterzing, care reprezintă principala legătură a Italiei cu restul Europei și pe unde mii și mii de camioane trebuie să treacă pentru a ajunge sau a părăsi țara.
Și tocmai importanța fluxului de trafic justifică dimensiunile cu care va fi prezentat centrul: este vorba despre o suprafață de aproximativ 12.000 mp, în care va fi construită o stație de 40 de m lungime și 11 m lățime, cu 3 etaje.
Fiecare operațiune va fi sprijinită și asistată de sistemul informatic, pentru a facilita nu numai controlul, ci și înregistrarea și gestionarea operațiunii, precum și compararea datelor aflate deja în posesia poliției.
În cele din urmă – și acest lucru nu este niciodată un lucru de la sine înțeles în Italia – noul centru va fi operațional 24 de ore pe zi.
Protocolul-cadru are 3 obiective: garantarea siguranței traficului pe autostradă, prin verificarea greutății, eficienței și normelor ecologice ale vehiculelor; facilitarea luptei împotriva criminalității care folosește pasul Brenner pentru propriile activități; și descurajarea tuturor formelor de infracțiuni legate de transport de-a lungul A22.
Instalația de la Vipiteno se va adăuga centrului de inspecție mobilă (operațional pe A22 din 2006) și stației de control din aria de serviciu Paganella est (operațională din 2016) pentru verificarea caracteristicilor tehnice ale autovehiculelor, efectuată de către Departamentul de autovehicule civile din provinciile Trento și Bolzano, cu ajutorul Poliției rutiere.