Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Colaborare și tehnologie pentru un supply-chain mai agil și mai eficient

Președinți, directori de informații și strategi șefi din cele mai importante porturi din lume s-au reunit în Portul Göteborg pentru a-și strânge relațiile în vederea unui lanț de aprovizionare maritim mai rezistent și mai conectat, în cadrul celei de a 8-a adunare anuală chainPORT – parteneriatul multilateral al celor mai importante porturi din lume.

Gene Seroka, directorul executiv al Portului Los Angeles, a declarat: “În cadrul acestui eveniment, am avut o discuție cu un reprezentant al portului: “Provocările din întregul nostru lanț de aprovizionare maritimă subliniază importanța accentului pus de chainPORT pe digitalizarea porturilor, reziliența și tranziția energetică. Schimbările climatice și accelerarea tehnologică adaugă complexitate acestor domenii de interes. chainPORT oferă un forum la nivel de colegi pentru schimbul de informații și explorarea inițiativelor care sprijină dezvoltarea unor porturi mai inteligente, mai eficiente și mai durabile.”

La reuniunea din acest an, discuțiile au inclus cunoștințe din cadrul industriei, dar și din partea unor organizații care fac parte din alte sectoare care se bazează pe un lanț de aprovizionare maritim eficient. Pe ordinea de zi au fost abordate subiecte legate de noi modele de afaceri pentru a aborda constrângerile logistice actuale, procese durabile pentru a atinge obiectivele de decarbonizare, precum și utilizarea surselor alternative de energie pentru a crea coridoare verzi.

Experți din sectorul comerțului cu amănuntul au prezentat modul în care întreprinderile depășesc provocările logistice actuale. Solicitările clienților sunt abordate prin utilizarea unor strategii precum redirecționarea rutelor de transport maritim pentru a ocoli porturile aglomerate. O colaborare mai strânsă între comercianții cu amănuntul la nivel mondial și porturi trebuie să meargă mână în mână cu punerea în aplicare a unor proiecte concrete privind modul în care noile tehnologii pot contribui la crearea unui lanț de aprovizionare fiabil și eficient.

Jens Meier, directorul general al Autorității Portuare din Hamburg, a declarat “Șefii autorităților portuare sunt dedicați să avanseze și să creeze porturi eficiente, rezistente și ecologice. Întâlnirea anuală chainPORT din acest an a avut un rol esențial în prezentarea modului în care colaborarea dintre autoritățile portuare și clienții lor contribuie la eliminarea decalajelor rezultate din lanțurile de aprovizionare perturbate în mod continuu.”

O prioritate de top pe agenda din acest an a fost tranziția energetică în cadrul afacerilor maritime. Porturile dețin un potențial extraordinar pentru a optimiza și mai mult procesele, pentru a crește eficiența lanțului și pentru a facilita alinierea eforturilor tuturor părților interesate.

Directorii companiilor maritime prezenți la reuniune au oferit informații valoroase despre modul în care infrastructura digitală poate fi utilizată pentru a integra navele și porturile în vederea atingerii obiectivelor de decarbonizare. Directorul general al Stena AB, Carl-Johan Hagman, a făcut apel la o abordare comună în timpul sesiunii: “Provocarea comună a companiilor de transport maritim și a porturilor este de a reduce cele 1 miliard de tone de CO2 pe care le emite industria transportului maritim. Extinderea rețelei electrice și creșterea ofertei de energie electrică în porturi este cea mai bună și mai rapidă modalitate de a reduce semnificativ emisiile noastre.”

Porturile membre chainPORT au decis să continue și să extindă comunicarea strânsă și colaborarea în domeniul cunoașterii în anii următori.

Articole similare

Ad