Ca urmare a întârzierilor mari provocate de începerea șantierelor de reabilitare a căilor ferate germane oarecum dispersate pe întreaga rețea, nemții au decis să revizuiască logica intervențiilor. Acestea se vor concentra, din când în când, pe coridoare individuale, pentru a nu deranja și rutele alternative ale celor afectați de șantierele de construcții, dar, mai presus de toate, vor avea o abordare globală, cu lucrări cuprinzătoare și integrate, astfel încât să se evite necesitatea unei întrețineri extraordinare pentru mulți ani de acum încolo. Între 2024 și 2030, Deutsche Bahn intenționează să construiască și să abordeze modernizarea a 2 coridoare în fiecare an.
Descoperirea a venit odată cu lucrările planificate de renovare și modernizare de-a lungul liniei principale de 75 km, cunoscută sub numele de Riedbahn, care leagă Frankfurt pe Main de Mannheim. În loc să se planifice lucrările în mod tradițional, subdivizându-le în loturi și pe tipuri, se va planifica un singur maxi-santier de 500 de milioane de euro care va include simultan toate activitățile necesare pentru a adapta linia la noile caracteristici cerute de serviciu. Acest lucru va necesita o oprire totală de 5 luni, de la jumătatea lunii iulie 2024 până la jumătatea lunii decembrie a aceluiași an, timp în care vor fi concentrate toate lucrările.
Această abordare operațională va afecta alte 2 coridoare în 2025, cel de la Hamburg la Berlin și cel de la Emmerich am Rhein la Oberhausen, în Renania de Nord-Westfalia, poarta de intrare în Țările de Jos. Potrivit autorităților federale, reorganizarea globală va îmbunătăți condițiile pentru traficul de marfă, în special pe secțiunea germană aglomerată a coridorului transfrontalier dintre Genova și Rotterdam. Ambele rute joacă un rol central în rețeaua germană de înaltă performanță.
Linia Hamburg-Berlin va fi închisă traficului feroviar din iunie până în decembrie 2025.
Lucrările generale de renovare vor cuprinde șine, linii electrice aeriene, echipamente de siguranță și semnalizare de-a lungul celor 280 km care separă cele 2 noduri feroviare importante din Germania. Și această oportunitate va fi folosită pentru a pregăti linia pentru o viitoare digitalizare completă. Infrastructura din unele stații va fi, de asemenea, extinsă pentru a crește capacitatea de transport. Pe de altă parte, în cazul liniei Emmerich-Oberhausen, nu este planificată o închidere totală pentru a nu afecta numeroasele trenuri internaționale de marfă care circulă pe această linie, deoarece există o lipsă de rute alternative. Reabilitarea liniei de 72 km este planificată în perioada noiembrie 2024 – iunie 2026, cu închideri parțiale ale traficului, dar cu operare disponibilă în principal pe un singur fir, în conformitate cu acordurile cu Olanda. De asemenea, o a treia cale ferată va fi instalată parțial de-a lungul acestei secțiuni, pentru a crește considerabil capacitatea liniei.