ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) îi avertizează pe șoferii care doresc să ajungă în Tirol prin A93 (Inntaldreieck-Kufstein) că trebuie să fie pregătiți permanent pentru blocaje și alte probleme în trafic, deoarece se pare că Tirolul a făcut din blocarea accesului camioanelor, introdusă acum câțiva ani, o realitate aproape permanentă.
Pentru a gestiona această blocare, autoritățile austriece au înființat un așa-numit punct de dozare pentru camioanele de peste 7,5 t pe autostrada Inntal A12 spre sud, la ieșirea Kufstein-Nord, pe unde pot trece maximum 250 de camioane/oră. Când se atinge această limită, camioanele trebuie să se oprească și, deoarece mai este disponibilă o singură bandă pentru restul traficului, rezultatul este că apar blocaje și că mașinile se întorc adesea pe A8 (München-Salzburg).
În decembrie este interzis traficul prin Tirol în zilele de 13 și 14. Iar în prima jumătate din 2023 în ianuarie pe 9, în februarie pe 6, 13, 20 și 27, în martie pe 6 și 13, în aprilie pe 26 și 27, în mai pe 2, 15-17, 19, 26, 27, 30 și 31 și în iunie pe 1, 3, 5-7 și 9.
ADAC mai explică faptul că, pentru a evita ambuteiajele în timpul procesării blocajelor, șoferii de camioane au renunțat la începutul anului la autostrăzile bavareze A93 și A8 și au încercat să ajungă în Austria pe rute alternative, ceea ce a dus la probleme considerabile de trafic în orașele aflate de-a lungul celor două autostrăzi, dintre care în unele au fost mega blocaje.
Guvernul bavarez a reacționat și a emis interdicții de tranzit al camioanelor pentru orașele aflate de-a lungul A8 (München-Inntaldreieck) și A93 (Inntaldreieck-punctul de trecere a frontierei Kiefersfelden). Interdicțiile se aplică numai tranzitului camioanelor în direcția Austria/Brenner și numai dacă procesarea blocajelor are loc la punctul de trecere a frontierei Kiefersfelden.
Ca urmare, întârzierile camioanelor pe A93 și eventual pe A8 sunt de obicei și mai lungi, iar în cazul vehiculelor grele nici nu se pot folosi rute alternative.