Grupul auto german Mercedes-Benz a făcut cunoscut miercuri noul său plan de peste un miliard de euro pentru a-și adapta rețeaua globală de producție pentru sistemele de propulsie electrică, inclusiv asamblarea de baterii, motoare și punți electrice, începând din 2024, informează Reuters.
Uzinele Mercedes de la Kamenz și Untertuerkheim din Germania, precum și cea de la Beijing, China, care produc în acest moment baterii destinate modelelor electrice și hibride, vor realiza bateriile destinate modelelor construite pe viitoarele platforme MMA și MB.EA. În același timp o altă uzină dedicată producției de baterii la Koelleda, Germania, așteaptă sprijinul guvernului regional.
Motoare electrice destinate vehiculelor vor fi construite pe viitoarele platforme MMA și MB.EA și în uzinele Mercedes de la Untertuerkheim, Beijing și Sebeș (România), însă uzinele Mercedes de la Hamburg și Untertuerkheim vor rămâne principalele unități responsabile pentru asamblarea de punți și componente electrice.
„Nu există nicio uzină care să nu fie inclusă”, a precizat Joerg Burzer, directorul de producție de la Mercedes-Benz.
Conducerea și reprezentanții angajaților au ajuns la un acord în iunie cu privire la reorientarea uzinelor auto europene către vehiculele electrice, astfel încât Sindelfingen să devină sediul pentru vehiculele de vârf pe platforma AMG.EA, Bremen și Kecskemet din Ungaria pentru modelele de lux de bază, iar Rastatt (Germania) și Kecskemet pentru vehiculele entry-level.
De asemenea, grupul Mercedes-Benz și-a pregătit uzinele de asamblare, astfel încât să producă atât vehicule cu motoare pe combustie, precum și vechile electrice pe aceleași linii de producție. Însă, pe partea de asamblare a bateriilor și motoarelor pe aceeași linie este puțin mai complicat, a concluzionat Joerg Burzer. Unitatea de producție „Star Assembly” din Sebeș este o rețea de producție importantă pentru trenurile de rulare ale vehiculelor produse de Mercedes-Benz.