Calendarul anunțat pentru Formula 1, sezon 2023, va cuprinde 23 de curse. Inițial au fost anunțate 24 de etape, dar cea din China a fost anulată din cauza dificultăților organizatorice puse pe seama situației pandemice. Organizatorii caută soluții pentru a păstra calendarul F1 la 24 de curse.
Calendarul curselor de Formula 1, sezon 2023
Pentru fanii competiției, anunțăm revenirea în programul competițional al circuitului din Qatar, iar circuitul stradal din Las Vegas va găzdui pentru prima dată o cursă de Formula 1, etapa fiind programată pe 18 noiembrie 2023.
Însă avem și un circuit care dispare din program – vorbim aici de Marele Premiu al Franței. Stefano Domenicali, CEO Formula 1, a declarat în această vară că circuitul Franței ar putea face parte, în viitor, dintr-un program de rotație cu alte circuite.
Până la noi modificări, calendarul celei mai prestigioase competiții automobilistice se prezintă astfel: Bahrain, Arabia Saudită, Australia, Azerbaidjan, Miami, Italia (Imola), Monaco, Spania, Canada, Austria, Marea Britanie, Ungaria, Blegia, Țările de Jos, Italia (Monza), Singapore, Japonia, Qatar, Sua (Austin), Mexic, Brazilia, Sua (Las Vegas), UAE – Abu Dhabi.
Calendarul F1 2023 va păstra clasica pauză de vară, în luna august, dar și testele pre-sezon care vor fi organizate, în perioada 23-25 februarie, la Bahrain.
Modificări tehnice ale monoposturilor
Au fost anunțate și câteva modificări tehnice la monoposturi, cum ar fi ridicarea podelei cu 15 milimetri și ramforsarea acesteia. S-a luat în calcul și modificarea cadrului de protecție al piloților pentru o eficientizare mai bună în cazul răsturnărilor. De asemenea, organizatorii au redus numărul disponibil de perechi de anvelope la 11, în scădere de la 13 câte au fost în sezonul din 2022. Vor exista și șase curse de sprint, care vor fi organizate în Azerbaidjan, Belgia, Sua, Austria, Brazilia.
Avem modificări importante și în rândul echipelor. Vă reamintim că Sebastian Vettel s-a retras din Formula 1, locul său fiind luat de Fernando Alonso. Astfel, echipa Aston Martin îi va alinia la start pe Lance Stroll (Canada), Fernando Alonso (Spania).
Mick Schumacher, fiul legendarului Michael Schumacher, este înlocuit la Haas de de Nico Hulkenberg, care revine în Formula 1. Își vor mai face intrarea în sezonul din 2023 și Oscar Piastri (McLaren), Nyck de Vries (Alpha Tauri) și Logan Sargean (Williams).
Echipele de Formula 1 pentru sezonul 2023 vor arăta astfel:
- Oracle Red Bull Racing – Max Verstappen (Olanda), Sergio Perez (Mexic)
- Scuderia Ferrari – Charles Leclerc (Monaco), Carlos Sainz jr. (Spania)
- Mercedes-AMG Petronas – Lewis Hamilton (Marea Britanie), George Russel (Marea Britanie) / Mercedes (Germania)
- McLaren – Lando Norris (Marea Britanie), Oscar Piastri (Australia)
- Alfa Romeo – Valtteri Bottas (Finlanda), Zhou Guanyu (China)
- BWT Alpine – Pierre Gasly (Franța), Esteban Ocon (Franța)
- Alpha Tauri – Yuki Tsunoda (Japonia), Nyck de Vries (Olanda)
- Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team – Lance Stroll (Canada), Fernando Alonso (Spania)
- MoneyGtam Haas F1 Team – Kevin Magnussen (Danemarca), Nico Hulkenberg (Germania)
- Williams Racing – Alexander Albon (Thailanda), Logan Sargeant (SUA)
Favoriții la casele de pariuri
2022 a fost anul Oracle Red Bull Racing – Max Verstappen, iar bookmakerii au pregătit deja oferta de pariuri Formula 1 2023 și îl dau câștigător pe pilotul olandez și în sezonul următor. Acesta va avea o misiune grea într-o luptă aprigă cu Lewis Hamilton, favoritul numărul doi la câștigarea marelui trofeu, Lando Norris sau Fernando Alonso. Charles Leclerc este al patrulea favorit conform cotelor, cu toate că a terminat pe poziția secundă în clasamentul piloților din sezonul 2022.
În acest moment, Max Verstappen are o cotă de 1.72, Lewis Hamilton are cota 3.50, iar George Russell cota 7.00.
Vom avea oare parte de surprize și în rândul constructorilor? Red Bull pornește cu prima șansă, dar Scuderia Ferrari, McLaren sau Mercedes vor da totul pentru a-și recăpăta reputația de învingători. Red Bull are cota 2.00 la trofeu, în timp ce Mercedes este pe poziția secundă cu o cotă de 2.10. Poziția a treia este ocupată de Ferrari cu o cotă de 7.00.
Pentru Mercedes, 2022 a fost un an umilitor. Vă reamintim că echipa Mercedes AMG Petronas a câștigat titlul la constructori 8 sezoane la rând, din 2013 până în 2021 inclusiv. Ne așteptăm să revină în luptă în următorul sezon.
Cotele menționate în acest articol pot suferi modificări în orice moment.