Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O companie germană de logistică încearcă să lucreze doar patru zile pe săptămână

Ipoteza repartizării săptămânii de lucru pe doar patru zile este o idee care circulă de ceva vreme în lumea business-ului. În timp ce în Italia există proiecte în derulare, în alte țări există deja exemple concrete, cum ar fi în Marea Britanie, unde un experiment realizat de ONG-ul 4 Day Week Global, împreună cu Think Tank-ul Autonomy și universitățile Cambridge, Oxford și Boston, a implicat până la 3.300 de lucrători și 70 de companii.

Cu toate acestea, în sectorul transporturilor și al logisticii nu au existat astfel de experimente până în prezent. Lacuna a fost umplută de Cargo Truck Direct, o companie germană cu sediul în Düsseldorf, înființată în 2011, care oferă servicii de transport rutier legate de aeroporturi, inclusiv servicii expres. Acesta este primul caz de aplicare a săptămânii de lucru de patru zile în lanțul logistic german de aprovizionare.

Procesul, inițiat la începutul anului de Cargo Truck Direct cu toți cei 30 de angajați ai săi, presupune 40 de ore de lucru pe săptămână (în loc de 45, cât este normal), repartizate pe patru zile, cu salarii egale pentru toate departamentele. Până în prezent a fost demarată o fază de testare de 8 săptămâni, care trebuie să testeze dacă această soluție va fi viabilă din punct de vedere economic pentru companie și, bineînțeles, dacă va fi acceptabilă pentru angajați. La finalul testului se va decide dacă se va continua sau se va reveni la sistemul convențional. Cu toate acestea, primul feedback din partea angajaților este foarte pozitiv.

Obiectivul firmei este de a crește productivitatea și de a reduce numărul de concedii medicale, oferind în același timp mai mult timp angajaților. Compania a avut dificultăţi în planificarea timpului de lucru și a disponibilităţii angajaților noștri astfel încât să facă faţă cererii clienţilor, însă, în final, rezultatele obţinute au fost bune. Datorită săptămânii scurte de lucru, activitatea de logistică ar trebui să aibă, de asemenea, o atracție mai mare și să contribuie astfel la depășirea dificultăților actuale de recrutare a personalului.

Articole similare

Ad