Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TimoCom: Raportul dintre marfă și camioane continuă să scadă, până la minime record

Conform datelor furnizate de TimoCom, în perioada 21 ianuarie-19 februarie 2023 raportul dintre cantitatea de mărfuri și numărul de camioane pentru export din România a fost de 8/92, puțin mai mare decât în luna anterioară (6/94), dar mult mai jos decât cu două luni în urmă (19/81), fiind prima creștere (deși ușoară) după șase luni consecutive de scădere.

Au existat și relații care au înregistrat scăderi față de luna anterioară ale raportului dintre cantitatea de mărfuri și numărul de camioane disponibile: Bulgaria (de la 8/92 la 5/95), Spania (de la 3/97 la 2/98) și Ungaria (de la 10/90 la 8/92). În timp ce Austria s-an menținut la 6/94, iar Olanda, la 2/98. Celelalte relații au înregistrat creșteri, cele mai mari fiind Italia (de la 20/80 la 27/73), Cehia (de la 2/98 la 6/94) și Germania (de la 6/94 la 10/90).

Relațiile cu cel mai mare raport între numărul de mărfuri și cel de camioane la export sunt Italia (pe primul loc și în lunile anterioare), cu 27/73, Polonia (11/89) și Germania (10/90). Iar relațiile cu cel mai scăzut raport sunt Spania și Olanda (ambele cu 2/98) și Marea Britanie (3/97).

La importurile în România raportul dintre mărfuri și camioane a fost, pentru a cincea lună consecutivă, în scădere, ajungând la 17/83, față de 18/82 în luna anterioară.

Bulgaria, totuși, a continuat să crească, ajungând la un raport de 43/57, față de 32/68 în luna anterioară. Dar de această dată nu a mai fost singura care a crescut, ci ei i s-au alăturat Olanda (de la 13/87 la 23/77), Italia (de la 11/89 la 12/88) și Polonia (de la 25/75 la 26/74). Dintre relațiile unde raportul a scăzut, cel mai mari scăderi s-au înregistrat cu Spania (de la 18/82 la 9/91) și Franța (de la 19/81 la 11/89).

Așa cum reiese și din discuțiile pe care le avem constant cu transportatorii români, ianuarie și februarie, care în general nu sunt luni caracterizate de volume mari de marfă – deși ultimii ani au fost atipici – au fost mai slabe anul acesta decât în mulți alți ani. Dar o parte dintre manageri se așteaptă la o creștere, chiar și ușoară, odată cu venirea primăverii și cu apropierea Paștelui.

Articole similare

Ad