Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

2.341 de camioane care erau în curse au fost oprite din cauza încălcărilor grave

Campania de control la nivel european privind transportul comercial s-a desfășurat în perioada 13-19 februarie 2023, prima din cele trei campanii de control din acest an.

De data aceasta, 24 de țări au luat parte la această operațiune. Conform feedback-ului acestora, au fost verificate 121.933 de camioane și 91.590 de autobuze. În timpul acestei săptămâni de control au fost constatate 51.468 de încălcări (camioane: 46.498, autobuze: 4.970). De 2.341 de ori a fost necesară interzicerea continuării călătoriei până la restabilirea stării corespunzătoare a vehiculelor sau a încărcăturii.

Rata de reclamații a fost de 22,11% pentru transportul de marfă și de 3,49% pentru autobuze. Pentru traficul de marfă, aceasta înseamnă că s-a constatat o încălcare la aproape 1 din 4 camioane verificate. “Acest lucru arată că traficul de marfă reprezintă un risc major pentru siguranța rutieră și că monitorizarea este în continuare necesară. Polițiștii europeni au un standard foarte ridicat de pregătire în ceea ce privește controalele în traficul greu, ceea ce se reflectă în rata ridicată de reclamații”, a declarat secretarul Grupului de lucru operațional ROADPOL, Henk P. Jansen, de la Poliția din Țările de Jos. 

În cazul camioanelor, cele mai multe infracțiuni au fost constatate în domeniul depășirii timpului de conducere, al setărilor sau manipulării tahografului, al vitezei și al infracțiunilor tehnice (inclusiv încărcături peste limita legală și nesigure). Iar în cazul autobuzelor, cele mai multe infracțiuni au fost constatate în ceea ce privește centurile de siguranță și alte sisteme de siguranță, viteza, depășirea timpului de conducere, setările tahografului și documentele vehiculului.

10.424 de șoferi (dintre care 10.105 șoferi de camioane și doar 319 de autobuze) au încălcat reglementările sociale valabile la nivel european, ceea ce înseamnă că au condus autovehiculul mai mult timp decât este permis prin lege, fără a respecta pauzele obligatorii. De 3.607 ori, tahografele prescrise nu au fost gestionate corespunzător, iar în 468 de cazuri au fost detectate manipulări ale tahografelor digitale. “Incertitudinea privind setările tahografului sau chiar manipularea acestora îmbracă forme mai mari în fiecare an. Motivul pentru acest tip de fraudă ar putea fi presiunea concurențială în acest sector în dezvoltare dinamică. Beneficiile financiare pentru transportatori pot fi mari, dar riscurile pentru siguranța rutieră sunt și mai mari”, a comentat Jansen. Potrivit acestuia, oboseala șoferilor poate duce la coliziuni cu consecințe grave nu numai pentru șoferul camionului sau al autobuzului, ci și pentru ceilalți participanți la trafic.

De asemenea, 210 șoferi au fost găsiți sub influența alcoolului, iar 80 de șoferi sub influența drogurilor. În 3.297 de cazuri (3.110 în rândul camioanelor și 187 în rândul autobuzelor) au fost constatate defecțiuni tehnice grave. 923 de camioane sub 12 tone, 655 de camioane cu greutate de peste 12 tone și 37 de autobuze au fost găsite supraîncărcate. De asemenea, asigurarea încărcăturii era insuficientă la 1.541 de camioane. “Rezultatul săptămânii de control arată că inspecțiile în domeniul traficului greu de mărfuri și al transportului de persoane reprezintă în continuare o abordare importantă pentru îmbunătățirea siguranței traficului. Pe lângă sancționarea încălcărilor, șoferii sunt informați prin discuții care să îi lămurească asupra pericolelor, cum ar fi asigurarea insuficientă a încărcăturii, punerea centurii de siguranță sau oboseala datorată depășirii timpilor de conducere”, a adăugat Jansen. Următoarea operațiune ROADPOL Truck & Bus va avea loc între 8 și 14 mai 2023.

Articole similare

Ad