Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

A crescut cererea pentru curse spot in spatiul comunitar

In ciuda piedicilor pe care occidentalii incearca sa le puna carausilor din Europa Centrala si de Est, prin tot felul de restrictii si controale, companiile romanesti de transport fac treaba buna in spatiul comunitar si isi optimizeaza activitatea prin reducerea numarului de kilometri efectuati pe gol. Cea mai simpla si convenabila modalitate de a gasi atat curse spot, cat si cele mai bune oferte de transport, este consultarea burselor, furnizorii de platforme on-line inregistrand in ultimii ani cresteri importante. BursaTransport a publicat in 2015 cu 22% mai multe marfuri, iar din perspectiva tipului de transport, cea mai mare crestere procentuala a avut-o cel intre rute externe nelegate de Romania (+89%).
 

Pastrand tendinta de crestere din ultimii ani, BursaTransport a inchis 2015 cu 4,7 milioane de marfuri publicate, cu 22% mai mult fata de 2014. Cea mai buna luna din anul trecut a fost iulie, cu 519.027 de marfuri publicate, in crestere cu 25% fata de iulie 2014 si cu aproape 200% fata de iulie 2010. In ceea ce priveste provenienta marfurilor, cea mai mare pondere in 2015 au avut-o companiile de expeditie (65%), urmate de carausi (22%) si de clientii de transport (8%).
Si numarul camioanelor inregistrate pe BursaTransport a fost mai mare anul trecut, iar 63% dintre acestea au fost publicate cu destinatii alternative, ceea ce indica faptul ca transportatorii au inceput sa aprecieze si sa foloseasca aceasta facilitate.
Din perspectiva tipului de transport, o pondere semnificativa este detinuta in continuare de intern, cu 53%, urmat de cel international legat de Romania (41%) si de transportul intre rute externe nelegate de tara (6%). Acest ultim segment a cunoscut insa cresterea cea mai mare in 2015 comparativ cu anul precedent, de 89%. Cele mai populare rute de import sunt cele din Germania, Italia, Polonia, Ungaria si Franta, cresterea pe acest segment fiind de 22% in 2015, in timp ce la export cele mai multe cereri au fost catre Germania, Franta, Italia, Ungaria si Austria (+8%). Pentru cursele interne a fost inregistrata o crestere de 20%.
De mentionat ca anul trecut membrii bursei au avut acces si la marfuri provenite din colaborarea cu bursa lituaniana Cargo.lt, pe rute ce asigura legatura cu Rusia si Tarile Baltice, precum si la marfuri din Teleroute, in special pe rute legate cu Europa de Vest, in deosebi Franta, Germania si Benelux. Acestora li se adauga si marfurile de cabotaj in Franta si Germania. Impreuna cu postarile membrilor proprii, nivelul marfurilor disponibile pe BursaTransport s-a ridicat la peste un milion in iulie 2015.

Mai multi clienti in 2015
Numarul mediu de consultanti ai anunturilor de marfa a fost anul trecut de 34. In proportie de 77%, marfurile publicate au fost sterse inainte de expirare, ceea ce denota – cu o probabilitate de 50% – ca pe platforma BursaTransport sa se fi incheiat zilnic in 2015 un numar mediu de 7.150 de tranzactii intre postatori si consultanti.
Numarul de clienti a crescut anul trecut cu 4%, iar din totalul membrilor noi nu mai putin de 40% au fost din afara Romaniei. Conform planului de extindere regionala in estul Europei, bursa activeaza prin marca 123Cargo pe pietele din afara tarii si are birouri de reprezentare in Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Bulgaria, Serbia, Muntenegru si Macedonia. Prin intermediul acestor birouri au fost invitate si activeaza pe BursaTransport companii respectabile, cu istoric pozitiv in tarile est-europene, acestea fiind marcate cu un semn special pentru a fi recunoscute.

Mai putine tentative de frauda
Aplicatiile de securitate existente pe BursaTransport au avut efecte benefice in 2015. Astfel, 133 de firme au primit interdictie de a mai posta marfuri pana nu isi rezolva intarzierile de plata, 29 de firme au fost excluse din platforma pentru risc mare la adresa celorlalti utilizatori, au fost date 16 raspunsuri la cererile de informatii din partea Politiei sau a Parchetului, trei sesizari nesolicitate in legatura cu fraude catre DIICOT si 140 de solicitari de acces refuzate.
In 2015, BursaTransport/123Cargo a raportat 86,13% plati de transport solutionate prin intermediul aplicatiei si o rata de succes de 99,9998% in ceea ce priveste siguranta marfurilor.
Din cele aproximativ 16.000 de firme prezente lunar in lista membrilor in 2015, nu toate au fost insa receptive la a-si spori vizibilitatea si adresabilitatea, prin furnizarea diverselor detalii in favoarea celorlalti membrii ai bursei. Astfel, doar 15% dintre companii si-au completat un profil de firma, 58% dintre firmele de transport si-au descris parcul auto, 16% dintre utilizatori si-au descris functia pe care o au in companie, iar 53% au mentionat limbile straine vorbite in profilul personal. Ca fenomen complementar, verificarea informatiilor celorlalti membri nu este o practica uzuala a utilizatorilor aplicatiei BursaTransport. Astfel, pe cifrele din 2015, dintre toate companiile active 72% au facut cel putin o cautare in lista membrilor, 3% au facut cel putin o cautare in pagina de descriere a flotelor, 3% au cautat depozite, 26% au interogat o licenta/copie conforma ARR si doar 6% au solicitat un raport de companie.
„O utilizare mai intensa a acestor facilitati poate creste atat satisfactia de utilizare a BursaTransport, cat si siguranta tranzactiilor. Oricum, numarul incidentelor de plata si de transport, ca si tentativele de frauda, s-au redus si in anul trecut. BursaTransport a incheiat parteneriate cu ARR si cu Risco si a derulat de-a lungul timpului campanii de informare asupra riscurilor, precum si in ceea ce priveste masurile de siguranta pe care clientii Bursei le pot lua pentru a preveni episoadele nefavorabile“, a declarat Mihai Stoica, director de marketing BursaTransport.
Pe bursa, membrii au tot timpul acces la lista celor care le-au consultat anunturile, iar aceasta verificare simpla ii fereste de o modalitate foarte frecventa de frauda – folosirea paravanului unei alte companii.
O masura importanta pe care BursaTransport o ia pentru diminuarea incidentelor de plata si de transport este scaderea scorului de comportare contractuala a autorilor incidentelor, suspendarea drepturilor de publicare de marfuri pana la stingerea celor existente, dar si retragerea definitiva a calitatii de membru. De mentionat ca degradarea scorului are efecte pe termen lung asupra autorilor incidentelor, reprezentand un semnal de alarma pentru potentialii lui colaboratori.
In 2015, din totalul de 13.993 de declaratii de intarziere la plata a facturii de transport, 12.053 au fost stinse prin achitare in maximum opt zile.

Articole similare