Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

A crescut disponibilitatea soferilor doar pentru ca s-a redus capacitatea de transport

Romania a fost multa vreme o pepiniera care a trimis pe banda rulanta soferi in vest, in timp ce companiile locale au asteaptat legi care sa permita sa importe si sa scoleasca forta de munca din state mai defavorizate ale lumii. In aceasta situatie, vorbim nu doar de pierderile transportatorilor care au tras camioanele pe dreapta, ci si de pierderi la bugetul de stat. Transporturile au fost, in 2018, al patrulea sector de activitate din punct de vedere al cifrei de afaceri, contribuind cu 3,07% la PIB-ul tarii si cu 2,08% la profit. Daca in urma cu ceva timp directorii companiilor de transport se plangeau ca nimeni nu le bate la usa in cautarea unui loc de munca si ca au ramas doar soferi in varsta care nu vor sa plece departe de casa sau soferi fara experienta care vor numai sa testeze piata, lucrurile se pare ca s-au schimbat. Din informatiile obtinute, criza de soferi s-a mai diminuat, dar nu pentru ca s-au intors soferii, ci mai degraba pentru ca s-a redus capacitatea de transport.
Comertul international cu servicii de transport al Romaniei a fost anul trecut de 7,856 de miliarde de euro, din care transportul rutier de marfuri a atins un nivel de 5,953 de miliarde de euro, ceea ce reprezinta cam 75% din totalul serviciilor de transport exportate, si de aproape cinci ori mai mult decat importul de servicii de transport (1,227 de miliarde de euro), potrivit datelor Bancii Nationale a Romaniei (BNR).

Articole similare