Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad

A fost lansată consultarea publică pentru studiul de impact privind efectele întoarcerii camionului la 8 săptămâni

Comisia Europeană a lansat săptămâna aceasta consultarea publică privind studiul de impact asupra mediului al măsurilor de întoarcere a camioanelor în țara de origine la 8 săptămâni și a introducerii de restricții la operațiunile de transport intermodal ce pot fi asimilate curselor de cabotaj. Comisarul Transporturilor, Adina Vălean, și-a exprimat rezerva privind cele două prevederi din noul Pachet Mobilitate, a căror aplicare poate produce creșteri ale emisiilor de noxe și CO2, punând, astfel, în pericol ținta de reducere a poluării asumată de Comisie.

Sunt așteptați să își exprime părerea cât mai mulți transportatori și expeditori români și, de ce nu, și șoferi, completând chestionarul de la linkul de mai jos:

https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/ReturnoftheTruck2020NationalAuthorities

La analiză pot participa toți cetățenii europeni și mai ales companiile vizate de noile măsuri din Pachetul Mobilitate. Răspunsurile pot fi trimise până cel târziu 25 septembrie.

Informarea consultantului portughez Ricardo, selectat de Comisie pentru a realiza acest studiu de impact, prezintă centralizat scopul și obiectivele studiului impactului întoarcerii regulate a vehiculelor care transportă mărfuri la autobază, coroborat cu obligația întoarcerii conducătorului auto. Este de interes impactul acestor prevederi în domeniile climatic, al mediului, al congestiei traficului rutier, economic și al pieței interne. Pentru analiza impactului, studiul va determina un model referențial de operare a camioanelor prin extrapolarea la nivelul anului 2023 a situației existente în prezent, model asupra căruia se vor aplica noile obligații aduse de regulamente. Informarea consultantului detaliază modul de lucru asumat.

Studiul urmărește în principal să identifice și să evalueze impactul măsurii privind întoarcerea vehiculului în Statul Membru de stabilire al operatorului de transport rutier, însă va lua în considerare și noua obligație privind întoarcerea regulată a conducătorului auto în statul în care întreprinderea își are sediul sau la locul lor de reședință.

Articole similare

Ad