Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

A treia victorie pentru Sotnikov (Kamaz) la Dakar 2021. Viazovich (MAZ) iese din cursă.

Pe 6 ianuarie a avut loc etapa a patra a raliului Dakar, de la Wadi Ad-Dawasir la Riyadh, de 813 km – cel mai lung traseu al ediției din acest an – din care 337 km de secțiune specială de viteză. Învingător a fost, pentru a treia oară în 2021, Dmitry Sotnikov (Kamaz), urmat la 10″ de Andrey Karginov (Kamaz) și la 14″ de Aliaksei Vishneuski (MAZ). Rezultatele au fost foarte strânse, inclusiv echipajul de pe locul al 10-lea ajungând la final la doar 10’21” față de lider. Sotnikov continuă să conducă și în clasamentul general, urmat de Martin Macik (Iveco) – care a terminat etapa a patra la 8 secunde de lider – la 26’22”, și de Anton Shibalov (Kamaz), la 26’57”, alți trei piloți fiind la mai puțin de o oră de lider și încă trei la mai puțin de două ore.

La finalul acestei zile, din cele 44 de echipaje înscrise la startul Dakar mai rămăseseră 38, din fericire fără ca cineva să fie rănit, ci doar din cauza unor probleme tehnice.

Traseul etapei a patra a inclus porțiuni foarte rapide, totalizând 337 km, iar peisajul a constat din nisip acoperit cu pietriș, 6 km de canion, albii secate de râuri, din câteva dune cu diverse configurații, cu întindere totală de 23 km, și coborâri periculoase, iar spre final vântul a fost foarte puternic și navigația a fost îngreunată pe parcursul unei văi.

La primul punct de control lider era Karginov, iar primele 10 echipaje de camion veneau la o distanță de mai puțin de un minut, demn de subliniat fiind viteza medie de 120 km/h cu care a fost parcurs primul sfert de traseu, în condițiile în care pentru camioane limita este de 140 km/h.

În a doua parte a cursei însă traseul a ridicat mari probleme, inclusiv MAZ-ul lui Siarhei Viazovich (pilotul aflat pe locul al doilea în clasamentul general după trei etape) neputând să țină pasul cu ritmul cursei, ci oprindu-se la km 100 din cauza unei probleme a cărei rezolvare ar fi durat 1-2 ore. De altfel, Viazovich se plânsese încă de la încheierea etapei a treia de sunetul ciudat pe care îl scotea turbosuflanta și de pierderea puterii motorului, însă motivele defecțiunii nu au putut fi aflate nici până la finalul etapei a patra, ci urmau să se facă analize mai amănunțite.

Karginov a continuat să conducă și și-a sporit avansul la peste un minut, rezultat pe care l-a păstrat până aproape de final, când însă echipajul a făcut o eroare de navigație și a pierdut 1,5-2 minute, suficient cât să fie întrecut de Sotnikov, cu atât mai mult a mers o porțiune cu o anvelopă înțepată.

Pe 7 ianuarie se desfășoară etapa a cincilea, de la Riyadh la Al Qaisumah, în nordul Arabiei Saudite, pe un traseu de 662 km, din care 456 km de secțiune specială, cu dune și pietre care necesită atenție și răbdare.

Articole similare

Ad