Fidel politicii sale de a „aduce in siguranta lumea la usa clientilor“, GEFCO nu doar ca propune servicii tot mai flexibile, care sa permita optimizarea fluxurilor si scaderea costurilor cu supply chain-ul, dar cauta si sa lupte, prin solutii inovatoare – cum ar fi transportul autovehiculelor in containere din Europa in China astfel incat containerele sa nu se intoarca goale – impotriva impactului financiar pe care il are in unele zone dezechilibrul dintre importuri si exporturi
Compania a inteles in ultimii cinci ani, asa cum declara Emmanuel Arnaud, GEFCO Executive VP Commerce & Marketing, ca piata evolueaza rapid si ca abordarea referitoare la managementul supply chain-ului este mai importanta pentru clientii si potentialii sai clienti decat abordarea pur operationala, fluxul de date si informatii avand in prezent mai multa greutate decat operarea fizica a marfurilor.
Din aceasta perspectiva, noua oferta GEFCO se concentreaza mai mult asupra clientului, astfel incat acesta sa beneficieze de mai multa vizibilitate si de o monitorizare mai inteligenta.
Noua abordare a companiei vizeaza doua aspecte: cresterea gradului de apropiere de client si dinamizarea parteneriatelor prin propunerea de noi modalitati de a imbunatati serviciile dedicate lor, precum si impulsionarea potentialilor clienti sa vada ca GEFCO este partenerul potrivit pentru ei si ca-i poate ajuta sa aiba o organizare competitiva, flexibila si de incredere a supply chain-ului, indiferent de zona geografica unde apeleaza la serviciile sale.
Compania isi propune sa-si confirme si pe mai departe statutul de lider pe piata distributiei de autovehicule si de aceea va continua investitiile in capacitati de transport rutier sau feroviar, in functie de cerintele clientilor. In plus, va lansa in ianuarie 2017 o noua solutie pentru industria Life Science, Health & Body Care, pe baza experientei pe care o are deja cu beneficiari din domeniu. Iar oferta industriala va fi si ea imbogatita prin oferirea de servicii pentru fabricile de asamblare si pre-asamblare, care sa sprijine producatorii in studierea si reducerea costurilor lor de supply chain.
Chiar si cu o evolutie sub asteptari, tarile BRIC ofera numeroase oportunitati
Daca acum cativa ani tarile BRIC ofereau cele mai mari oportunitati de dezvoltare si starneau, implicit, cel mai mare interes la nivel mondial din partea producatorilor de bunuri si implicit a operatorilor logistici, schimbarile din ultimul timp au facut ca asteptarile sa nu fie confirmate in foarte mare masura.
In Brazilia vanzarile de autoturisme au scazut foarte mult, dar GEFCO a castigat noi contracte cu producatori precum Fiat, carora le-a propus solutii flexibile pentru fluxurile logistice de intrare, si va deschide un nou centru, la Guaiba, in sudul tarii, unde incep mai multe proiecte greenfield.
In Rusia devalorizarea rublei ofera mai multe oportunitati producatorilor locali sa gaseasca piete de export, deci compania isi adapteaza serviciile pentru a-i sprijini, oferindu-le solutii optime pentru exportul marfurilor in intreaga lume. De exemplu, in toamna compania a livrat o nava de 11 t de tevi din Rusia in SUA. In plus, aceasta tara continua sa-si intareasca legaturile economice cu China, ceea ce este de natura sa impulsioneze mult logistica.
In India a fost adoptata de curand o taxa unica pentru servicii, care va intra in vigoare in 2017, iar GEFCO le propune deja clientilor solutii multimodale de transport feroviar inter-regional si transport rutier pentru distributia motocicletelor, scuterelor si autoturismelor, pentru a optimiza costurile si timpul de livrare.
Iar China devine tot mai mult o piata de consum si in august si septembrie 2016 compania si-a inaugurat serviciul feroviar din Europa spre China pentru a transporta 200 de containere de 40' de vehicule finite (biciclete si autoturisme) din Germania la Chongquing, reducand timpul de livrare cu mai mult de doua saptamani.
„Si exemplele de solutii noi oferite in aceste regiuni pot continua“, a tinut sa precizeze Emmanuel Arnaud.
Nici Europa si vecinatatea ei nu sunt scutite de tulburari
In ceea ce priveste zonele mai apropiate de Romania, reprezentantul companiei remarca faptul ca in aceasta toamna schimburile comerciale prin Marea Neagra s-au redus semnificativ. Unii dintre clientii care isi directionasera transporturile pe mare spre Rusia prin punctele de transbordare din Turcia, apeland la federele din portul Novorossiysk, au decis sa relocheze punctele de transbordare in Pireu, pentru ca situatia tensionata din Turcia sa nu le puna in pericol fluxul de marfuri.
Cat despre Marea Britanie, cum deocamdata nu au inceput demersuri reale pentru iesirea din UE, Emmanuel Arnaud considera ca discutiile pe aceasta tema sunt simple speculatii. Dar conditiile iesirii din Comunitate vor fi dure, iar impactul asupra logisticii va fi semnificativ. Se exemplu, vor aparea schimbari in echilibrul comercial si evolutia fizica a fluxurilor internationale, ceea ce va influenta preturile managementului kilometrilor pe gol, in conditiile in care piata de transport rutier este deja foarte dezechilibrata deoarece sunt mult mai multe importuri in Marea Britanie decat exporturi de acolo. Vor fi timpi de tranzit mai mari din cauza vamilor si a controalelor de securitate de la frontiere, ceea ce va pune in pericol supply chain-urile unor produse mai sensibile, ca cele proaspete sau componentele auto. In plus, instabilitatea cursului de schimb euro/lira va duce la fluctuatii de preturi, iar soferii de camion ar putea avea probleme cu viza, asa cum au acum turcii cu viza Schengen.
Servicii pentru cresterea competitivitatii producatorilor romani
In opinia lui Emmanuel Arnaud, economia Romaniei este foarte dinamica si conectata si la vestul, si la estul Europei, si se adapteaza foarte bine cererii clientilor, astfel ca cerintele logisticii sunt de crestere a flexibilitatii si monitorizare atenta din partea furnizorilor de astfel de servicii. „De aceea credem ca oferta noastra de servicii integrate, care combina toate competentele operationale ale GEFCO, asociate cu o relatie stransa cu beneficiarii si cu monitorizarea fluxurilor, ajuta la pastrarea competitivitatii producatorilor romani.“