Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Accent pe optimizare

In ultimii ani, FM Logistic si-a concentrat atentia in Romania asupra optimizarii proceselor de lucru, atat pentru a-si multumi clientii, cat si pentru a putea pastra nivelul de profitabilitate, in conditiile in care exista permanent o presiune pe pret. A fost reorganizat total modul de lucru in depozit, astfel incat angajatii sa parcurga distante cat mai scurte, s-au creat conditii pentru pickuirea simultana in trei cutii, s-au indesit rafturile si investitiile in tehnologie au facut ca pierderile de marfa sa fie aproape zero.
 

Investitiile, insa, nu se opresc aici, deoarece din noiembrie compania va dispune de alte utilaje care sa ajute angajatii sa faca simultan atat pickuire la cutie, cat si la unitate.

FM Romania a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 24,5 milioane de euro, cu 3,5 milioane de euro mai mare decat anul precedent, si are 450 de angajati. Cea mai mare contributie la cifra de afaceri a adus-o activitatea de transport domestic. FM Romania nu mizeaza pe cifra de afaceri din transport international – care e parte din divizia poloneza a firmei, si unde se fac mult mai usor banii. „Un transport Romania-Franta si retur inseamna un drum de circa 5.000 km, adica de cinci ori Timisoara-Bucuresti, iar acest lucru se reflecta in pret. In schimb, in depozit, cu cat operatiunile sunt mai complexe, cu atat este nevoie de mai multi oameni. Pentru operatiuni de in-out pe depozitare fara picking este nevoie doar de 3-4 oameni. Dar pentru cele de picking sunt necesari mai multi chiar decat este nevoie pe masinile din depozit. Iar daca un client are si o sezonalitate a produselor, deja vorbim de alte resurse“, a declarat Catalin Olteanu, director general FM Romania.
Intr-unul din depozitele FM de 20.000 m2 lucreaza 50 de oameni, iar in altul, de 10.000 m2, care se ocupa de logistica produselor cosmetice si farmaceutice, sunt 100 de angajati, deoarece aici operatiunile sunt mult mai complexe. „In domeniul farmaceutic sunt mult mai multe verificari decat la alte produse“.
In prezent, FM Romania ofera servicii logistice in domeniile farmaceutic, cosmetic si marfuri generale. „Nu-mai pe cosmetice avem patru clienti cu patru specificuri diferite. Unul are o parte din activitate pe FMCG si o alta parte pe cosmetica, altul are un profil profesional, al treilea are o activitate de cosmetica pura cu model de livrare door-to-door, iar ultimul are doar retail. Asa ca fiecare are specificul propriu si trebuie sa croiesti solutia in functie de asta.“

Optimizari de dragul clientului
Daca profitul din activitatea de transport a ramas aproape acelasi, la operatiunile din depozit presiunea permanenta pe pret venita din partea clientilor a determinat compania la investitii majore in optimizarea activitatii si la scaderea numarului de angajati. In 2003, cand FM a venit in Romania, firma opera un depozit de 10.000 m2 cu trei echipe formate fiecare din 11 oameni. In prezent, in depozitul de la Timisoara, de 20.000 m2, compania lucreaza cu trei echipe …

Articole similare

Ad