Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Accent pe solutii alternative si pe conectivitate

Parte a grupului Ingersoll Rand, Thermo King si-a depasit dupa primele trei trimestre din 2019 estimarile referitoare la cifra de afaceri si si-a mentinut valoarea din 2018, desi piata echipamentelor frigorifice si de climatizare din Europa a fost cu 10-15% mai mica. Compania a prezentat la Solutrans o gama larga de agregate frigorifice hibrid si electrice, care scad consumul, nivelul de zgomot si poluarea, dar a pus accentul si pe serviciile noi ce permit imbunatatirea conectivitatii.

Thermo King a avut si scaderi fata de anul anterior in unele tari, ca Rusia (unde insa e posibil ca cifra de afaceri sa creasca prin deschiderea pietei pentru echipamente after market) si Germania.
Si economia din Orientul Mijlociu are probleme deoarece piata de petrol a scazut, dar pentru ca s-a diminuat productia ar putea creste pretul barilului, ceea ce ar duce la o revenire a tarilor din zona.
Marea Britanie este afectata de Brexit, care de fapt are, in opinia lui Francesco Incalza, vicepresedinte responsabil de marketing si managementul produselor in cadrul Thermo King, impact asupra intregii lumi, nu numai asupra acestei tari si asupra UE, cata vreme Marea Britanie nu decide ce va face, iar dupa ce va ajunge totusi la o concluzie toti agentii economici trebuie sa se adapteze la asta: comercializarea produselor sau desfasurarea activitatii acolo va presupune taxe vamale, ce se fabrica acolo va fi mai scump (nu este cazul Thermo King, care nu are uzina in UK), iar firmele de Logistica din Europa vor fi si ele afectate.
Economia altor tari europene dezvoltate, ca Italia, Franta sau Spania, incamerge bine, nu e in recesiune, dar per ansamblu regiunea EMEA a adus vanzari la nivel de 2018 in prima parte a lui 2019 si scaderi de 8-12% in al treilea trimestru, iar in ultimul se estima incao scadere, mai ales ca Germania si-a Incetinit productia de autovehicule. Scaderea se simte si in zona after market, nu numai pentru prima echipare insa aici sunt perspective mai bune de redresare in viitorul apropiat deoarece, cand nu se mai cumpara masini noi, se investeste in reparatii si in piese si subansamble de schimb.
In ceea ce priveste activitatea din Romania, aceasta merge bine si pentru aer conditionat, nu doar pentru refrigerare, iar piata este in crestere. „Romania a evoluat mult in ultimii 10 ani si se descurca bine comparativ cu alte tari din zona, are multe service-uri si se lucreaza mult pentru ca masinile nu se schimba repede, deci au nevoie de mai multe reparatii. Asa ca si noi avem acolo mai mult activitate de service decat de montare de agregate pe vehicule noi.“
Cifra de afaceri a companiei provine aproape in egala masura din echipamente pentru utilitare usoare si grele, Thermo King bucurandu se, asa cum declara Francesco Incalza, de o prezenta buna pe piata in ambele categorii, dar si pe segmentul sistemelor de climatizare pentru autoturisme, trenuri sau cladiri. Iar printre clienti se numara nu doar transportatori si expeditori, ci si firme de inchiriere ori de leasing.
In contextul in care marii producatori de semiremorci ofera propriile agregate frigorifice, reprezentantul Thermo King declara ca nu este Ingrijorat, deoarece „nimeni nu poate copia ce facem noi si ce face reteaua noastra de 300 de dealeri la nivel global, din care 135 in Europa, cea mai extinsa dintre toti producatorii, cu 5 7 centre in fiecare tara. De produs poate produce oricine, dar la un moment dat agregatele trebuie reparate si intretinute si pentru soferi e mai usor daca pot face asta fara sa se abata din drum sau daca au la dispozitie un atelier mobil, cum avem noi.“
Thermo King serviseaza si echipamentele producatorilor de semiremorci, care reprezinta o sursa importanta de profit. Compania se mai mandreste cu faptul ca este prezenta pe piata de 140 de ani si ca practic a inventat refrigerarea acum 80 de ani. Frigoblock a intrat pe piata din Germania in urma cu 40 de ani si „cand avem atat de mult timp Inaintea competitorilor sigur ca multi clienti sunt ai nostri. Iar competitia ne ajuta pentru ca ne determina sa fim tot mai buni, dovada ca si aici, la Solutrans, am primit un premiu pentru inovatie, iar producatorii OE si carosierii accepta sistemele noastre si le recomanda.“
Compania vinde agregatele frigorifice si piesele de schimb si prin intermediul dealerilor, dar si direct clientilor mari, care pot apoi sa apeleze la dealeri locali pentru intretinere/reparatii, acestia fiind toti pregatiti sa lucreze la aceleasi standarde indiferent de tara unde activeaza.

O gama bogata de echipamente ecologice si economice
Thermo King a expus la Solutrans sistemul de refrigerare hibrid Frigoblock pentru camioane si semiremorci, care poate comuta la nevoie intre motorul diesel si cel electric, pentru a conferi flexibilitate in operarea vehiculelor, cu motorul diesel oprit, in centrele oraselor, in zone rezidentiale si in cele unde se cer emisii reduse, si-a imbunatati consumul de combustibil. Tot cu aceasta ocazie au fost lansate noile agregate cu o singura temperatura si multi temperatura T Series Hybrid, respectiv UT Hybrid pentru camioane si remorci cu bara de tractiune, realizate pe platforma sistemului SLXi Hybrid pentru semiremorci, care si-a dovedit deja calitatile.
Alaturi de acestea s-a aflat agregatul E-200, generatia urmatoare de agregate complet electrice si cea mai recenta solutie din portofoliul Thermo King care nu foloseste motorina. Acesta permite transportul de alimente si bunuri in siguranta, cu emisii zero, zgomot redus si fara a deranja populatia oraselor, este conceput pentru vanuri si camioane sub 3,5 t, are capacitate constanta si performante independente de operarea vehiculului, consuma putina energie, creste autonomia masinii si este eficient si fiabil. Unitatea este compatibila si cu sistemul start stop al vanului, contribuind si mai mult la economia de carburant. Fiind complet electronic, E 200 permite ca vehiculele sa respecte standardele PIEK si UVAR (Reglementarile privind accesul vehiculelor urbane) pentru nivelul de zgomot din orase si astfel se pot face livrari pe timp de noapte.
E-200 a obtinut premiul pentru Sustenabilitate, acordat de grupul german HUSS VERLAG si de revista sa Transport, la categoria sistemelor de racire si Incalzire.
Compania mai propune agregatul autopropulsat T-560R pentru camioane mici si medii, care permite efectuarea unui numar mai mare de livrari cu mai multa marfa si mai multe deschideri ale usilor deoarece, fata de predecesorul lui, are o capacitate de racire si de Inghetare cu 20% mai mare si reduce cu 20% nivelul de zgomot (daca are optiune Whisper) si cu 5% consumul de carburant, deci si impactul asupra mediului si costul total de operare.
Spectrum S 4.2 pentru camioane si semiremorci maximizeaza volumul util disponibil si permite un acces mai usor in timpul Incarcarii si descarcarii, putand inlocui doua vaporizatoare fara a compromite performanta de refrigerare datorita flexibilitatii imbunatatite, dinamicii circulatiei aerului si circulatiei in doua directii a aerului.
Panourile solare ThermoLite™ Inmagazineaza energie solara pentru a elimina nevoia ca motoarele sa functioneze doar pentru a incarca bateria, contribuind la reducerea consumului de carburant si-a emisiilor de CO2. Modelele de 40 W sunt ideale pentru a elimina bateriile plate si aduna energie solara pentru a mentine Incarcata la maximum bateria agregatului frigorific, chiar si in zone cu perioade mari de luminozitate scazuta, ceea ce reduce consumul cu 23% si emisiile de CO2 cu 560 kg comparativ cu modelele anterioare de la Thermo King.
Panourile solare sunt concepute pentru tavanul autotractoarelor (pentru a extinde durata de folosire a bateriei acestora si-a evita penele si consumul de carburant), pentru agregate frigorifice (asigurand monitorizarea permanenta a pozitiei vehiculului, extinzand durata de folosire a bateriei, economisind carburant si diminuand emisiile) si pentru lift (pentru a l mentine in stare de functionare si cu bateriile Incarcate).

Trei solutii noi ce sporesc conectivitatea
Din punctul de vedere al lui Francesco Incalza, service ul si serviciile in general sunt in centrul preocuparilor viitorului, deoarece, atunci cand clientul cumpara un agregat, el ia de fapt o solutie completa, ce include telematica, date, conectare, rapoarte plus servisare la timp. „Asa ca vom veni in curand cu oferte inovatoare de service, cu programe complete pentru care derulam deja un proiect intern de excelenta in service, ce va permite cresterea eficientei atelierelor, pentru a mari numarul interventiilor. Si vom avea si oferte legate de telematica, date, analize s.a.“
Thermo King propune si un portofoliu extins de servicii care sporesc conectivitatea agregatelor, din care mai nou fac parte si Trailer Assist (care colecteaza si ofera informatii referitoare la starea semiremorcii si la intretinere, pentru ca operatorul sa vada performanta flotei dincolo de agregatul frigorific, sa creasca disponibilitatea vehiculelor, sa optimizeze rutele prin analizarea informatiilor despre greutate, sa optimizeze lantul logistic si sa evite cuplarea unei semiremorci gresite), Lease Assist (dezvoltat pentru firme de Inchirieri si leasing, care au nevoie de informatii cat mai complete despre semiremorca si despre cum este folosita de clienti; acesta include localizate, numar de ore de functionare a motorului, in scopul facturarii cu acuratete, si date despre folosirea agregatului) si TouchLog (sistem de Inregistrare care masoara temperatura cu acuratete de 0,5 OC intre 25 si 8 OC si de 1 OC intre 30 si 25 OC si intre 8 si 30 OC, fiind de ajutor firmelor ce transporta marfuri perisabile, unde respectarea temperaturii este vitala).

Articole similare

Ad