Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement

Accent pe solutii intermodale

Ca la fiecare editie, targul de transport si logistica de la München a captat atentia intregii industrii, prezenta, indiferent ca era in gradena expozantilor sau in cea a vizitatorilor, devenind aproape un „must“. Nu e de mirare ca si producatorii de semiremorci au profitat de ocazie si de flux pentru a-si prezenta noutatile si imbunatatirile aduse serviciilor si produselor, multe dintre acestea fiind distinse anterior, sau chiar in cadrul targului, cu premii la diverse concursuri si categorii. Mai mult, avand in vedere faptul ca 11% din transportul de bunuri in Europa se face folosind solutii intermodale, iar previziunile arata si o majorare medie de 4% pana in 2020, constructorii de semiremorci au venit cu propuneri care sa sustina acest mod de transport prietenos cu mediul, oferind in acelasi timp si usurinta operationala si reducerea costurilor.


Kögel a prezentat la transport logistic 2019 o noua versiune a Kögel Trucker Trailer (KTT), rezultatul unui sondaj de opinie pe tema „semiremorca perfecta pentru soferii de camion” realizat de producator in randul conducatorilor auto profesionisti. Departamentul de dezvoltare a verificat toate sugestiile in raport cu fezabilitatea si apoi le-a incorporat in modelul KTT, a carui prima varianta a fost prezentata la IAA 2018, iar acum a fost expusa cu sistem FastSlider de deschidere si blocare rapida de la Kögel, pentru o manipulare mai rapida, mai simpla si mai sigura.
Punctul de pornire pentru KTT este reprezentat de modelul Kögel Lightplus din generatia NOVUM, cu un cadru si o caroserie optimizate in ceea ce priveste sarcina utila si masa. KTT este prevazut cu o gama larga de dotari individuale, incepand cu echipamentele cu masa redusa, cum ar fi jantele si rezervoarele de aer din aluminiu, care scad greutatea proprie a vehiculului.
KTT dispune si de alte sisteme imprumutate de la NOVUM: noua consola de ventilatie si iluminat de pe peretele frontal care transfera fortele prin intermediul elementelor longitudinale catre cadru, noul cadru exterior care sporeste semnificativ accesibilitatea punctelor de fixare Vario Fix, buzunarele variabile ale barelor de pe stalpii de glisare si de colt si axele Kögel KTA cu agregate usor de intretinut, cu dubla suspensie, cu stabilitate directionala si fiabile.
Sistemul FastSlider, intarit cu mini-stalpi, consta dintr-o maneta de deschidere cu blocare rapida in partea din fata, cu ajutorul careia prelata poate fi deschisa si inchisa in cateva secunde, precum si din sistemul Kögel de intindere cu clichet. FastSlider este prevazut si cu o prelata-plafon integrala Strong & Go de la Kögel.
KTT este echipat cu noul opritor EasyFix de la Kögel pentru o asigurare rapida si simpla a acoperisului culisant atunci cand este deschis, si care nu doar ca mentine acoperisul sigur pe pozitii, ci permite ca acesta sa fie inchis cu usurinta dupa finalizarea procesului de incarcare fara a fi deblocat din nou.
Pentru asigurarea optima a incarcaturii cu rezistenta la frecare, cadrul exterior din otel perforat Vario Fix este prevazut cu 24 de perechi de suporturi de ancorare cu o sarcina de tractiune de 2,5 t pe fiecare inel. KTT mai dispune de sistem de asigurare a incarcaturii partiale si din acest motiv sunt montate sine pe intreaga lungime a podelei si a centurii acoperisului. Doua bare verticale ghidate pe sina superioara pot fi blocate in pozitia dorita, iar incarcatura este asigurata transversal cu ajutorul a trei bare orizontale de incarcare. Sistemul este proiectat sa asigure incarcatura in sens invers directiei de deplasare cu o incarcare completa de 27.000 kg.
KTT respecta cerintele directivei Daimler 9.5, incluzand, printre altele, un opritor lateral de paleti si un perete frontal dublu, si dispune si de sistem de degivrare constand dintr-un furtun de aer lung si gonflabil montat sub prelata-plafon. Atunci cand este gonflat, furtunul apasa prelata in sus pentru a forma un acoperis usor ascutit, eliminand astfel simplu si convenabil apa, zapada si gheata acumulata.
Printre modelele expuse de Kögel, se numara si semiremorca multimodala Cargo Rail cu echipament Ro-Ro de mare rezistenta si cu sistem Kögel Telematics, vehicul care, datorita posibilitatilor flexibile de utilizare rutiera, feroviara si navala, poate folosi avantajele transportului cu feribotul si trenul pe rutele principale si camionul doar la inceputul si sfarsitul cursei. Aceasta face parte din generatia NOVUM si are cadrul exterior optimizat si caroseria imbunatatita, drept pentru care nu doar ca este mai robusta, ci simplifica si manipularea in utilizarea zilnica. In plus, are un grad foarte inalt de personalizare.
In versiunea de baza, semiremorca are o masa proprie care porneste de la circa 6.350 kg, iar capacitatea portanta a podelei este proiectata pentru sarcini pe osia stivuitorului de pana la 7.200 kg. Cele 13 perechi de suporturi de ancorare standard incluse sunt acum prevazute cu carlige de prindere laterale, pentru o manipulare mai usoara, si au o sarcina de tractiune de 2.500 kg, iar la stand a fost prezentat cadrul exterior din otel perforat Vario Fix.
Cargo Rail poate fi incarcat usor pe tren gratie inelelor de prindere integrate in cadru, protectiei clestilor prelatei fabricate din tesatura de aramida si axelor speciale din varianta feroviara. Semiremorca este certificata conform DIN EN 12642 Code XL, fiind astfel proiectata pentru transportul cu trenurile de marfa care ating 140 km/h.
Modelul de la targ a fost dotat optional cu echipament Ro-Ro de mare rezistenta, pentru a permite transportul naval neinsotit si cu feribotul. Echipamentul include o intaritura pe diagonala intre elementul longitudinal si cadrul exterior, o placa glisanta inchisa cu o grosime de 10 mm, o placa principala cu o grosime de 10 mm, doua supape de aspiratie si patru perechi de inele de fixare de mare rezistenta cu o sarcina de incercare de 12 t.

Krone a primit Green Truck Trailer Innovation Award
Krone a expus o gama larga de vehicule, din care mentionam Cool Liner, echipat cu noul sistem de racire Celsineo, dezvoltat impreuna cu Liebherr, un model Profi Liner cu prelata cu sistem de securizare a marfii Safe Curtain in care sunt instalate, pe laterala, benzi cu arcuri din otel, precum si un Mega Liner in versiunea Comfort (datorita perdelelor inovatoare, soferii pot deschide vehiculul in mai putin de 30 de secunde, ceea ce scurteaza semnificativ intregul proces de incarcare).
De asemenea, Krone a prezentat impreuna cu firma Rytle solutii inovatoare pentru logistica urbana: bicicleta de transport marfa MovR si City Hub din portofoliul Krone, care include pana la noua cutii Rytle. In plus, Krone a prezentat o gama completa de servicii legate de remorci, de la finantare, service, piese de schimb si apeluri de urgenta non-stop, la pachete de servicii personalizate.
In premiera, compania ofera si o platforma pentru schimbul de idei intre invitati si experti: cotidianul Krone, „Denkfabrik“, reuneste actorii cheie din industrie cu factori inspirationali externi, pentru a dezvolta impreuna idei noi si a le transforma intr-o valoare adaugata reala pentru industrie.
Krone a prezentat si proiectul Smart Capacity Management, recompensat cu Premiul de Inovatie „Green Truck Trailer“. Juriul, alcatuit din redactori de la revistele comerciale VerkehrsRundschau si Trucker, a apreciat astfel cresterea eficientei transporturilor, posibila acum prin utilizarea Smart Capacity Management.
Krone Smart Capacity Management este o platforma de schimb de informatii conectata la o bursa de marfuri in care datele digitale sunt primite de la cel care da comanda si apoi trimise expeditorului si destinatarului – si invers. Volumul util si zona de incarcare disponibila, tipul si cantitatea de marfuri, precum si locatia actuala sunt determinate din datele digitale ale sistemului telematic Krone instalat in remorca in conexiune cu sistemul electronic de franare, cu recunoasterea spatiului de incarcare si folosirea sistemului de senzori ai portbagajului, fiind apoi comparate cu datele din comenzile de transport oferite de bursa de marfuri in timp real. Expeditorul primeste propuneri suplimentare de transport pentru marfuri, prin afisarea in portalul de telematici Krone, pentru rezervare. Atunci cand este inregistrata o comanda de transport, datele din fisa de livrare digitala sunt transferate direct catre sistemele ERP ale partilor implicate in timpul calatoriei remorcii. Aceasta asigura o utilizare optima a remorcii si creste eficienta transportului, adica se evita rularea pe gol, se utilizeaza capacitatile de incarcare disponibile si se reduc emisiile de CO2.

Semiremorci din ce in ce mai usoare de la Schmitz
Schmitz Cargobull a sarbatorit la München o premiera speciala, prelata S.CS Universal X-Light, un vehicul usor si puternic, caracterizat prin greutate redusa fara incarcatura, schimb de date transparent si unitate de racire fara emisii, atuuri pe care Schmitz Cargobull se bazeaza in drumul catre „SmartTrailer World“ inceput in 2018. „Cu S.CS Universal X-Light, greutatea se reduce la mai putin de 5 t, fara pierderi de robustete, comparativ cu predecesorul sau“, a declarat directorul de vanzari Boris Billich. Remorca usoara, cu putin peste 4.975 kg, vizeaza toti clientii care transporta adesea marfuri grele in cantitati mari.
Inginerii de dezvoltare au evaluat critic fiecare parte a intregului vehicul, descoperind modalitati de reducere a greutatii podelei remorcii, a rotilor, a suporturilor pentru colturi si a axelor. Otelul a fost partial inlocuit cu aluminiu, pentru o capacitate suplimentara de incarcare. In acelasi timp, sasiul isi pastreaza robustetea ridicata. In plus, inaltimea gatului sasiului a fost redusa cu 30 mm, pana la 150 mm, ceea ce va creste volumul de incarcare.
Noul model de unitate de racire S.CU ofera o gama larga de imbunatatiri. Un motor diesel modern common rail, cu putere de actionare de 19 kilowati, asigura temperatura controlata in unitatea frigorifica. Inginerii au redus greutatea cu 50 kg fata de modelul predecesor si, de asemenea, au redus consumul de combustibil cu pana la 10%. Un alt efect secundar pozitiv este emisia redusa de zgomot care aduce beneficii soferilor si mediului inconjurator. Acest lucru se datoreaza faptului ca motorul ruleaza mai bine cu tehnologia diesel de ultima ora, precum si kitului care asigura silentiozitatea, optimizat in continuare. Unitatea de racire este conforma cu reglementarea Stage V privind emisiile, intrata in vigoare de la inceputul lui 2019.

Schmitz Cargobull a ajuns la 15.555 de semiremorci livrate catre PEMA
Tot la München, Schmitz Cargobull a anuntat deschiderea unei noi companii in Irlanda, astfel incat remorcile si serviciile sunt acum disponibile mai repede pe insula. De asemenea, compania de inchirieri PEMA, una dintre cele mai mari din Europa, a anuntat ca Schmitz Cargobull a ajuns la 15.555 de unitati livrate in cadrul parteneriatului traditional, semiremorca „aniversara“ fiind receptionata la München. Prezent la eveniment, Boris Billich a subliniat ca o colaborare atat de indelungata este rezultatul calitatii produselor Schmitz si ca priveste viitorul ei cu un optimism sanatos.
PEMA are o flota de peste 18.000 de vehicule si o retea proprie de service de peste 25 de centre in noua tari europene si achizitioneaza semiremorci din intreaga gama a producatorului german, de la frigorifice la prelate universale si la basculante pentru agricultura, dar se bazeaza si pe reteaua de 1.700 de service-uri Schmitz care acopera intreaga Europa si pe furnizorii de piese de schimb premium.
Mai mult, alte 200 de autovehicule S.CS noi, cu Power Curtain, vor ajunge in parcul de vehicule al grupului luxemburghez Jost.

Schmitz Cargobull a primit distinctia Green Truck Future Innovation pentru EcoDuo
VerkehrsRundschau si Trucker au premiat producatorul german pentru conceptul de combinatie lunga EcoDuo, prin folosirea careia se pot obtine reduceri de 25% ale emisiilor de CO2 in trafic international, in ciuda cresterii volumelor de transport din Europa in viitorul apropiat. Sistemul consta din doua semiremorci cu prelata standard conectate prin dolly si cuplate la un autotractor. Greutatea totala a camionului plus a primei semiremorci ramane neschimbata, de 40 t, si greutatea celui de-al doilea vehicul poate ajunge la 36 t, ceea ce corespunde reglementarilor din Scandinavia. De altfel, deocamdata doar aici se foloseste aceasta combinatie, care mai este testata in cateva tari din Europa, printre care Spania, cu o greutate totala de 40 t pentru camion-prima semiremorca si de 30 t pentru a doua. Iar Boris Billich crede ca EcoDuo este o solutie ecologica si economica pentru transport pe intregul continent, pe termen lung.
Premierea s-a facut tot la München, fiind pentru a noua oara cand cele doua publicatii ofera astfel de distinctii pentru solutii ce protejeaza mediu, la opt categorii: camioane, vehicule usoare, vanuri, inovatie, inovatia viitorului, solutii de carosare si solutii logistice.

Kässbohrer propune o gama completa de produse intermodale
Sub motto „Enginuity“, inginerii Kässbohrer propun produse si servicii inovatoare care raspund nevoilor clientilor si provocarilor in schimbare ale industriei si mediului inconjurator.
Realizand 11% din transportul de bunuri in Europa, intermodalul este previzionat sa se majoreze cu o medie de 4% pana in 2020. Ca urmare, Kässbohrer isi sprijina clientii cu solutii inovatoare care sa le ofere usurinta operationala si reducerea costurilor, mai ales din pozitia de castigator al concursului Trailer Innovation (2019) la categoria „sasiu“, cu sasiul containerului multifunctional K.SHG AVMH, cea mai usoara cutie mobila de pe piata K.SWAU CL si unitatile robuste din gama cu prelata.
K.SWAU CL este proiectata pentru un transport intermodal mai economic si ecologic. Aceasta ofera o capacitate de incarcare de 34 de europaleti, mai ales ca este cel mai usor model de pe piata, de 3.900 kg, si are un design robust si costuri mai mici in operatiuni. Echipat cu sistemul K-Fix Load Security, K.SWAU CL ofera 98 de puncte diferite de legare, fiecare cu o capacitate de 2,5 t. Sasiul K.SWAU CL este vopsit prin cataforeza, fiind, de asemenea, partial metalizat in punctele de contact ale sasiului cu cutia mobila, pentru a prelungi durata de viata a vehiculului.
Cutia mobila cu prelata K.SWAU C ofera, de asemenea, o capacitate de 34 de europaleti, asigurand o eficienta maxima prin greutatea proprie, de 4.850 kg. Modelul este echipat cu sistemul K-Fix Load Security, oferind 98 de puncte diferite de legare, fiecare cu o capacitate de 2,5 t.
Semiremorca Mega K.SCS M cu prelata este conceputa pentru a optimiza provocarile de livrare just-in-time. Modelul este echipat cu un sistem patentat de fixare a sarcinii prin prindere multipla, K-Fix, alcatuit din 236 de orificii in total, cu o capacitate de 2,5 t fiecare, pentru a optimiza operatiunile de incarcare si descarcare. Optiunile intermodale includ bratele de incarcare a trenurilor, potrivite pentru tipurile de vagoane clasificate in categoria P400 e-f-g-i.
In proiectarea containerului K.SHF T, Kässbohrer si-a folosit expertiza acumulata in constructia si fabricarea cisternelor ADR. Conceput din otel S700 MC de inalta rezistenta, K.SHF T este extrem de robust, dar eminamente usor, cu o greutate proprie de numai 3.100 kg, cu piese si echipamente din aluminiu, fiind potrivit pentru a transporta containere-rezervoare de la 20 la 25 de picioare.

Articole similare