Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Acciza si licentierea vehiculelor de 2,4-3,5 t, dezbatute la Conferinta Tranzit

Conferinta Tranzit s-a desfasurat chiar in prima zi de intrare in vigoare a accizei la carburant, o noua taxa foarte sensibila pentru transportatori si nu numai. Desi a fost subiectul a numeroase runde de negocieri intre reprezentantii asociatiilor patronale si autoritati, acciza nu a fost intoarsa din drum, iar acum se incearca adoptarea unei hotarari prin care sa se stabileasca rambursarea acesteia. Propunerea Ministerului Transporturilor si a Ministerului de Finante este pentru rambursarea a 4 centi din cei 7 care se vor adauga pretului carburantului, insa carausii sustin ca aceasta suma este insuficienta pentru a pastra competitivitatea pretului motorinei in Romania.
 

Astfel, guvernantii risca sa nu se „bucure“ in final de banii care ar urma sa vina suplimentar la buget, deoarece operatorii de transport vor alege sa alimenteze in tarile vecine, la tarife mult mai atractive. Problema accizei ramane inca in dezbatere.
Referitor la licentierea vehiculelor de 2,4-3,5 t si a celor de 8+1 locuri, parerea unanim valabila este ca este o „mutare“ gresita si ramane de vazut ce se va decide in urma dezbaterii din plenul Parlamentului asupra formei amendate a OUG 11/2013. Autoritatea Rutiera Romana este pregatita sa licentiere utilitarele mici si a primit deja cereri de lamuriri cu privire la procedura, costuri etc. Se asteapta insa o rezolutie finala in acest sens, inainte de a se merge mai departe cu licentierea.
Mana in mana cu aceasta din urma merge si pregatirea profeionala a soferilor care conduc vehiculele de 2,4-3,5 t si a celor de 8+1 locuri. In legatura cu examinarea soferilor in centrele de formare profesionala a fost tras un semnal de alarma de catre Lucian Sova, deputar si Secretar al Comisiei de Transport si Infrastructura din Camera Deputatilor, care a subliniat importanta calitatii celor care ar trebui sa participe la examinarile soferilor si a persoanelor desemnate. „Cei care reprezinta Ministerul Transporturilor ar trebui sa indeplineasca conditii mininale de pregatire profesionala si vechime. In ultimul timp, prezenta unor examinatori la examene s-a datorat in special indemnizatiei pe care urmau sa o primeasca decat pentru competentele pe care ar trebui sa le emane“, a precizat Sova.
Informatii noi despre acciza la carburant, dar si alte probleme legate de legislatie si reglementarile in vigoare veti putea citi in numarul viitor al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad