Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

ACEA: Industria vehiculelor electrice riscă să piardă teren fără o strategie industrială a UE

Dominația Chinei asupra lanțului de aprovizionare cu vehicule electrice (EV) și stimulentele guvernamentale oferite pentru producătorii auto chinezi riscă să afecteze serios producția europeană de vehicule electrice, atrage atenția Asociația Producătorilor Europeni de Autovehicule (ACEA).

Astfel, un nou raport al École Polytechnique a prezentat amploarea pericolului ce planează asupra lanțului de aprovizionare european pentru vehicule electrice. Raportul avertizează că, în timp ce alte regiuni de pe Glob avansează cu strategii industriale ambițioase care stimulează industriile interne, competitivitatea producției europene de vehicule electrice riscă să scadă.

Potrivit raportului, politica strategică și holistică a Chinei care cuprinde minerit, rafinare, producție, rețele de încărcare, energie ieftină, stimulente pentru achiziție și reciclare pe întreg ciclul de viață al vehiculului electric și-a sporit semnificativ avantajul competitiv. În contrast puternic, UE a folosit o abordare de reglementare fragmentară a politicii industriale, cu focus pe etape specifice ale lanțului valoric.

Raportul semnalează, de asemenea, tendința stabilirii unui hub de producție pentru lanțul valoric al vehiculelor electrice în Statele Unite ale Americii. Țintele de vânzări ambițioase în state precum California, dar și la nivel federal, combinate cu finanțare fără precedent în temeiul Legii de reducere a inflației (IRA), stimulează industria auto autohtonă, punând la presiune competitivitatea producătorilor auto europeni pe una dintre cele mai valoroase piețe de export ale vehiculelor electrice.

„Spre deosebire de China și SUA, UE nu are o strategie industrială robustă pentru a susține producția de vehicule electrice”, a declarat Sigrid de Vries, director general ACEA. „O industrie europeană vibrantă a vehiculelor electrice este vitală pentru atingerea obiectivelor climatice. Europa dorește să stabilească ritmul global pentru decarbonizare, dar trebuie să facă mai mult pentru a susține industriile critice care fac parte din soluție într-un mod sincronizat și coerent”.

În timp ce raportul evidențiază progresele înregistrate în producția celulelor pentru baterii în Europa, dezvoltarea unui lanț valoric al bateriilor nu ține pasul cu cererea, ceea ce duce la dependența continuă de China. „Cadrului de reglementare european îi lipsește o abordare holistică a electrificării vehiculelor. Un mozaic de reglementări – în ritm de opt sau nouă pe an în medie – deturnează fonduri vitale și subminează competitivitatea. Pentru a aborda schimbările climatice și a oferi un impuls dezvoltării Europei, industria vehiculelor electrice trebuie să dezvolte un cadru de reglementare și financiar adaptat pentru a crea un mediu de afaceri favorabil”, a adăugat De Vries.

sursa foto: ACEA

Articole similare

Ad