Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

ACEA: Inmatricularile de vehicule comerciale din UE au scazut cu 33,7% in prima jumatate a anului

In iunie 2020, cererea de vehicule comerciale noi din UE a ramas slaba (-20,3%), desi rata de declin a incetinit fata de aprilie si mai. Trei dintre cele mai mari patru piete din regiune au inregistrat scaderi procentuale de doua cifre luna trecuta: Germania (-30,5%), Spania (-24,2%) si Italia (-12,8%), in timp ce Franta a inregistrat o crestere modesta (+ 2,2% ). In prima jumatate a anului, inmatricularile de vehicule comerciale din UE s-au contractat cu 33,7% din cauza pierderilor inregistrate in lunile anterioare. Fiecare dintre cele 27 de piete ale UE au inregistrat scaderi procentuale de doua cifre, inclusiv cele patru mari: Spania (-44,8%), Italia (-35,4%), Franta (-2,0%) si Germania (-28,6%).
Cererea de autoutilitare a scazut in iunie cu 10,4%, pana la 142.799 de unitati. Totusi, aceasta este o imbunatatire notabila in comparatie cu scaderea accentuata de 41,3% inregistrata in mai. Franta – cea mai mare piata a vehiculelor comerciale usoare – a avut o contributie semnificativa, marcand o crestere de 7,8% in iunie, cu 51.849 de unitati inmatriculate. Cresterea a fost inregistrata si in Belgia (+ 8,4%), Romania (+ 6,4%) si Luxemburg (+ 3,1%). Pe de alta parte, Spania (-19,8%) si Germania (-17,7%) au suferit in continuare pierderi de doua cifre, urmate de Italia cu o scadere mai modesta (-5,3%).
In primul semestru, piata UE a vanurilor noi s-a redus cu 31,8%. Dintre cele patru piete majore, Spania a inregistrat cea mai mare scadere a cererii (-45,7%), urmata de Italia (-35,9%), Franta (-31,2%) si Germania (-25,1%).
Segmentul camioanelor grele a fost puternic afectat in iunie (-55,6%), Estonia si Letonia inregistrand pierderi procentuale de peste 80%. Cele patru piete majore ale UE au inregistrat, de asemenea, rezultate negative, in special Germania (-57,4%), Spania (-55,7%) si Italia (-5,8%). In schimb, Cipru a fost singurul stat membru al UE care a inregistrat crestere luna trecuta.
In prima jumatate a lui 2019, 92.727 de camioane grele au fost inmatriculate in UE, in scadere cu 44,2% fata de aceeasi perioada a anului precedent. Cererea a scazut cu 41,3% in Germania, urmata de Franta (-40,6%), Spania (-37,3%) si Italia (-34,2%).
Pe segmentul mediu, de peste 3,5t, cererea de camioane noi a scazut pentru a douasprezecea luna consecutiva. Inmatricularile s-au redus cu mai mult de jumatate (-54,3), de la 43.876 de unitati in iunie 2019, la 20.064 de unitati luna trecuta. Germania – piata de top pentru acest segment – a inregistrat o scadere procentuala mai mare (-56,4%) decat in  mai, dar si celelalte piete mari s-au contractat: Spania (-54,7%), Italia (-48,3%) si Franta (-33,8%).
In primul semestru, in UE s-au vandut 115.224 de camioane medii noi, cu 42% mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut. Cele patru piete majore ale UE s-au contractat semnificativ: Franta (-39,4%), Germania (-38,5%), Spania (-36,2%) si Italia (-33,7%).
 

Articole similare

Ad