Piața de transport rutier de marfă din Europa a fost marcată în 2024 de un eveniment major: vânzarea liderului acestui segment, DB Schenker, către grupul DSV. Tranzacția nu fusese finalizată până pe 30 aprilie 2025, dar Deutsche Bahn a decis să elimine DB Schenker din conturile sale consolidate pentru exercițiul financiar 2024. Totuși, dată fiind importanța acestei companii, Upply o include în topul său (2025 Financial Panorama of the World’s Leading Transport Groups), pe baza cifrei de afaceri din 2023, de 7,85 de miliarde de dolari.
Noua entitate formată în urma achiziției DB Schenker de către DSV are o cifră de afaceri totală de peste 14 miliarde de euro, deci și un impact semnificativ asupra pieței. În raportul anual al DSV Road se arată că achiziția Schenker ar urma să aducă sinergii operative și comerciale semnificative pentru divizia de transport rutier de marfă, deoarece îi va permite companiei daneze să-și optimizeze tot mai mult rețeaua de terminale și de transport în funcție de nivelurile de activitate și de cerințele clienților.
Pe locul al doilea în Topul Upply după DB Schenker (cu datele din 2023) se află Dachser Road Logistics, cu venituri de 6,44 de miliarde de dolari, cu 10,9% mai mult decât în 2023, și cu un profit brut necomunicat. În această divizie a Dachser sunt incluse transportul și depozitarea bunurilor industriale și de consum (European Logistics) și transportul și depozitarea produselor alimentare (Food Logistics). Dachser are cea mai mare creștere a veniturilor dintre companiile din Top 5, dar analiștii Upply atrag atenția asupra faptului că, nefiind listat la bursă, nu are obligații legale în ceea ce privește publicarea rezultatelor financiare, deci anunță rezultate parțiale – în acest caz, cifra de afaceri totală și pe divizii. Pe de altă parte, domeniul de activitate al diviziei Road Logistics nu este strict comparabil cu al celorlalți jucători din Top. Această divizie a generat în 2024 venituri de 5,17 miliarde de dolari, cu 8,1% mai mari decât în 2023, datorită unui număr de expedieri gestionate care a crescut cu 6,5% și al unui tonaj cu 2,8% mai mare. Dachser a declarat că valorile mai mari se datorează și achizițiilor, și dezvoltării organice, dar nu a specificat care este ponderea creșterii organice în creșterea generală. În ceea ce privește divizia Food Logistics, ea a avut o cifră de afaceri cu 20% mai mare decât în 2023, datorită cumpărării Frigoscandia și Brummer. Expedițiile au crescut cu 14,3% până la aproximativ 12,4 milioane, iar tonajul cu 31,5%, până la aproximativ 13,9 milioane de tone. Pe piața logisticii alimentare, Dachser rămâne în urma grupului francez STEF, care a înregistrat și el o creștere semnificativă a cifrei de afaceri și a achiziționat anul trecut grupul olandez Bakker Logistiek, grupul belgian TDL Fresh Logistics, compania scoțiană Long Lane Deliveries și compania spaniolă Montfrisa.
DSV Road este pe locul al treilea în Topul Upply al operatorilor de transport rutier din Europa după cifra de afaceri, cu venituri de 5,84 de miliarde de dolari (din care 85% generate în Europa), cu 6,2% mai mari decât în 2023, și cu profit brut de 1,11 miliarde de dolari, cu 1,9% mai mic decât în 2023. Marja brută, pe de altă parte, a crescut la 19,0% în 2024, ca urmare a creșterii costurilor furnizorilor și utilizării reduse a acestora în rețeaua sa internă.
Pe locurile al patrulea și al cincilea se află DHL Freight, respectiv Kuehne+Nagel.
Sursă foto: DB Schenker












