Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Acțiuni Aquila la Bursa de Valori București

Firma de distribuție Aquila SA și-a anunțat vineri, 22 octombrie, intenția de a lansa o Ofertă Publică Inițială de vânzare a unor acțiuni nou emise în cadrul unei majorări de capital social, care ar urma să se deruleze ulterior aprobării prospectului de ofertă și admitere la tranzacționare de către ASF. Oferta, adresată investitorilor de retail și investitorilor instituționali din România, precum și altor investitori instituționali eligibili, va viza vânzarea de către Aquila a unui număr de până la 66.666.800 acțiuni nou emise (reprezentând 50% din numărul total de acțiuni emise de Societate la data de 22.10.2021), în cadrul unei majorări de capital social de la 133.333.600 acțiuni emise până în prezent și până la maxim 200.000.400 acțiuni.

Aquila este liderul pieței de distribuție a bunurilor de larg consum din România după cifra de afaceri din 2020, cu segmente complementare de activitate în domeniul logisticii și al transportului, cu acoperire națională și în Republica Moldova (prin filiala Trigor AVD SRL).

Activitățile principale ale Grupului (format din AQUILA și filialele sale Printex S.A. (în România) și Trigor AVD SRL (în Republica Moldova)) constau în distribuția, logistica și transportul bunurilor de larg consum pe canalele de distribuție Retail și HORECA pentru furnizori globali, precum: Unilever, Mars (Wrigley), Ferrero, Philips, Essity, Coca-Cola, Lavazza, Upfield, IFFCO. Grupul, cu peste 26 de ani de experiență în industria distribuției bunurilor de larg consum din România, are o rețea de distribuție în peste 67.000 puncte de vânzare, cu prezență pe canale precum Retail Tradițional (circa 58.000 puncte de vânzare), Retail Organizat (peste 4.500 puncte de vânzare) și HORECA (circa 5.000 puncte de vânzare). Activitatea de distribuție desfășurată de AQUILA acoperă circa 90% din universul pieței de Retail Tradițional și Retail Organizat din România, având capabilități de distribuție a produselor din toate categoriile de temperatură.

Complementar distribuției bunurilor de larg consum, Grupul prestează servicii de logistică, prin operațiuni de depozitare, (re-)ambalare și transport intern pe diferite segmente de temperatură: ambient, refrigerat și congelat. Grupul are o capacitate de depozitare de peste 130.000 de paleți în 4 centre logistice (din care unul este situat în Republica Moldova) și 6 puncte de cross-docking (din care două sunt situate în Republica Moldova), pe o suprafață de depozitare de aproximativ 120.000 metri pătrați.

Adițional, Grupul furnizează servicii de transport internațional de mărfuri. Divizia de transport internațional a Aquila are o acoperire la nivel european, cu o flotă de 114 camioane de mare tonaj, din totalul de 1648 de autovehicule.

Grupul este prezent pe piață cu branduri proprii precum Gradena și Yachtis, LaMasa și Frisco.

„Am construit în 26 de ani o companie de succes, lider în sectorul distribuției în România, cu un EBITDA de 28.6 milioane EUR la o cifră de afaceri de aproape 400 milioane EUR în 2020. Prin oferta publică inițială la Bursa de Valori București de majorare a capitalului social, pregătim următoarea etapă de dezvoltare a AQUILA, ce presupune achiziții ale unor companii care dețin portofolii importante de branduri de bunuri de larg consum și ale unor jucători din domeniul distribuției. În plus, vizăm, prin majorarea de capital, obținerea de fonduri pentru digitalizarea proceselor noastre, pentru investiții în dezvoltarea brandurilor proprii și pentru capitalul de lucru. Toate aceste direcții de dezvoltare vor contribui la consolidarea poziției noastre de lider și vor genera surse de venit suplimentare, care vor aduce plus valoare companiei și acționarilor săi”, a declarat Vasile Constantin Catalin, CEO al Aquila.

La acest moment, acțiunile Aquila sunt deținute integral, la data anunțului, de 2 persoane fizice, în proporții egale.

Listarea la Bursă vizează achiziția altor companii locale și dezvoltarea brandurilor proprii

Conform estimărilor Euromonitor, nivelul vânzărilor bunurilor de larg consum va avea o rată anuală compusă de creștere de 5% până în anul 2025, în Romania. Optimismul consumatorilor se așteaptă să revină gradual la nivelul pre-pandemie, pe măsură ce restricțiile vor fi relaxate și campania de vaccinare va înregistra un progres semnificativ.

Vânzările Grupului, potrivit situațiilor financiare combinate ale Grupului, au atins, în anul 2020, circa 1.795 milioane RON (înregistrând o creștere de 6% față de 2019), cu un profit net de 60 milioane RON. La nivelul primului semestru din 2021, Grupul a înregistrat o cifră de afaceri de 901 milioane RON și un profit net de 21 milioane RON.

Cifra de afaceri a Grupului a crescut cu o rată anuală cumulată de creștere (CAGR) de 11,6% din 2018 până în 2020, ca rezultat al eficientizării operațiunilor și portofoliului de produse, precum și prin achiziția Agrirom, care a consolidat poziția pe categoria produselor congelate pe toate canalele de distribuție Retail și HORECA. Distribuția bunurilor de larg consum reprezintă principalul segment de activitate al Grupului, cu o pondere de 92,1% din totalul cifrei de afaceri în anul 2020, celelalte segmente de logistică și transport având ponderi aproximativ egale.

În perioada 2018 – 2020, precum și la 30 iunie 2020 și 30 iunie 2021, marja brută a Grupului pe segmentul de distribuție în România a fost în jurul valorii de 20%, atingând 21% în 2020, ca urmare a listării de noi furnizori și a diversificării portofoliului de produse, precum și ca urmare a optimizării mixului între canalele Retail Tradițional și Retail Organizat, prin redimensionarea ponderilor celor două canale.

EBITDA Grupului a atins nivelul de 139 milioane RON în 2020, reprezentând o creștere de 41% față de 2019. Pe ultimii trei ani, se observă o creștere de 1,9 ori a EBITDA, această creștere fiind determinată de achiziția Agrirom în 2019 și de soluționarea rapidă a blocajelor de pe lanțul de aprovizionare, ca urmare a restricțiilor impuse de pandemia COVID-19.

În perioada 2018-2020, rata rentabilității capitalului de lucru investit (ROIWC) – de 37%, ceea ce demonstrează capacitatea AQUILA de a dezvolta afacerea, precum și eficiența și controlul utilizării resurselor.

În perioada 2018 – 2020, Grupul a realizat în medie investiții în valoare de 25,1 milioane RON pe an, iar pentru anul 2021 are un buget de investiții estimat de 21 milioane RON. Investițiile în achiziții din anul 2019 au fost utilizate pentru achiziția Agrirom. Scăderea nivelului investițiilor din anul 2020 a fost generată de efectele pandemiei COVID-19.

Aquila își propune să își consolideze poziția pe piața de distribuție, logistică și transport a bunurilor de larg consum, prin dezvoltare atât organică, precum și prin achiziții de companii deținătoare de branduri naționale sau companii cu cota de piață semnificativă în categorii complementare, atât în România cât și în țările vecine.

Articole similare

Ad