Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Aeroportul Oradea, pregătit să se dezvolte pe cargo aerian

Industria de cargo aerian nu este atât de dezvoltată în România pe cât ar putea să fie, principala piedică fiind infrastructura aeroportuară deficitară. Despre cum am putea să avem și în România un hub aerian de importanță regională în Europa de Est am discutat în cadrul Galei Tranzit de Logistică, eveniment ce a avut loc pe 4 aprilie (vezi video).

Aeroportul din Oradea, situat în vecinătatea centrului de evenimente Artemis Leto, unde a avut loc Gala, deține cel mai nou terminal cargo din țară și, așa cum a subliniat Răzvan Horga, directorul Aeroportului Oradea, corespunde celor mai noi cerințe și tendințe din industrie. „Avem infrastructură dedicată transportului cargo aerian: spații de parcare dedicate, scanner-e de dimensiuni mari cu raze X, pentru europaleți și containere de marfă, sisteme de încărcare performante etc. De altfel, mnipulările suplimentare și imposibilitatea scanării unui segment important de marfă sunt unele dintre motivele pentru care volume cargo însemnate părăsesc actualmente țara pe rutier, în loc să fie încărcate direct pe avion, fiind rutate prin alte hub-uri europene unde scanările de securitate nu pun probleme. Se fac însă eforturi pentru a se oferi servicii profesioniste pe cargo aerian la nivel național.“

Conexiunea aeriană este influențată de mai mulți factori, pe lângă infrastructura aeroportuară fiind importante și amplasarea geografică, modelele de afaceri implementate, cadrul de reglementare și mediul economic. În special pentru aeroporturile mai mici, crearea de parteneriate cu liniile aeriene, pe de o parte, și cu furnizorii locali și expeditorii, pe de altă parte, este esențială, pentru a reuși realizarea a cât mai multe și mai bune conexiuni. Cu cât se pot oferi mai multe servicii și destinații, cu atât un aeroport este mai căutat și poate spera să acceadă la poziția de hub. Pe o piață competitivă cum este România, aeroporturile s-au concentrat pe atragerea transportatorilor aerieni de pasageri „low-cost“, pentru a stimula potențialul turistic și a crește investițiile străine, în special în domeniul turismului.

„Investițiile într-un terminal de cargo aerian sunt foarte mari și acesta este unul dintre motivele pentru care, până recent, doar Aeroportul Otopeni dispunea de infrastructura necesară transpoturilor de mărfuri pe cale aeriană, având și o componentă importantă de marfă paletizată cu plecări regulate versus coletărie sau paleți ad-hoc de pe alte aeroporturi. Conexiunea rutieră sau feroviară cu Bucureștiul este destul de anevoioasă pentru expeditorii din vestul țării, de acest lucru beneficiind în mod indirect aeroporturile apropiate din țările vecine. Oradea își propune să fie o alternativă viabilă, astfel încât volumele de cargo aerian pe care le pierdeam până acum în detrimentul altor furnizori externi să revină în țară“, a mai precizat Răzvan Horga.

Articole similare

Ad