Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Afacerea din Romania se dubleaza

In 2015 Quehenberger a cucerit doi mari clienti din domeniul fashion si automotive, care, alaturi de cele doua firme pe care le-a achizitionat anul trecut, este posibil sa urce compania pe primele locuri in topul operatorilor logistici din Romania. Cei doi clienti vor fi deserviti la Timisoara, intr-un depozit de 13.000 m2, si la Bucuresti, in 8.000 m2. Cu 70.000 m2 in total si 400 de camioane, compania a anuntat pentru anul acesta o cifra de afaceri de circa 55 de milioane de euro, dupa ce anul trecut a ajuns la 25 de milioane de euro. Planurile de dezvoltare ale grupului Quehenberger vor continua in Romania, avand in vedere faptul ca tara noastra este considerata a doua ca importanta dupa Austria, din cele 18 in care este prezent.
 

Quehenberger are o traditie de 50 de ani, fiind prezent cu precadere in Europa Centrala si de Est. In 2015 grupul a realizat o cifra de afaceri de 500 de milioane de euro cu 2.600 de angajati. Interesant este ca Romania depaseste filiala din Rusia atat din punct de vedere al cifrei de afaceri, cat si al suprafetei de depozitare si al numarului de angajati.
La inceputul anului trecut, compania a achizitionat doua firme: Transalkim din Romania, Ungaria, Olanda si Germania si Logwin din Romania, Ungaria, Serbia, Croatia si Macedonia.
Cele doua achizitii, dar si cresterea cu 10% a activitatii companiei, au dus anul trecut la dublarea cifrei de afaceri fata de 2014, de la 12,9 la circa 25 de milioane de euro, dar si la dublarea numarului de angajati. Iar pentru 2016 se estimeaza ca se va ajunge la 55 de milioane de euro, ceea ce poate situa Quehenberger pe primele locuri in topul companiilor de logistica de la noi.

13.000 m2 de haine la Timisoara…
De anul acesta, compania incepe doua proiecte noi, unul la Bucuresti, cu un producator de anvelope, si unul la Timisoara, cu un client ce activeaza in industria fashion. Investitiile in cele doua proiecte ajung la peste 800.000 de euro si provin in mare parte din capitalurile proprii ale companiei din Romania. „Profitul companiei in special din 2014 a fost reinvestit in proiectele noi si in camioane“, arata Bogdan Bortoi, directorul de logistica al Quehenberger Romania.
Astfel, un depozit de 13.000 m2 la Timisoara va deservi un cunoscut producator de haine. De aici, hainele vor pleca atat la magazinele acestuia din tara, cat si, prin diferite hub-uri, la cele din Ungaria si Bulgaria. Pentru unele locatii din Ungaria acestea vor trece prin depozitul companiei de logistica de la Gyor, iar pentru Bulgaria, prin depozitul de la Sofia. Alte locatii din Bulgaria vor fi deservite direct de la depozitul Quehenberger din Bucuresti, deoarece intre locatia de la Timisoara si cea din Capitala compania are o linie zilnica de transport. O alta linie zilnica de transport duce marfurile de la depozitul din Timisoara la Gyor, de unde sunt apoi distribuite local.
Noul depozit de la Timisoara a fost dotat cu rafturi speciale, cu diverse sisteme de urcare si coborare, preluare FIFO, camere video, scannere moderne etc. Investitia depaseste jumatate de milion de euro, pe care firma estimeaza sa o poata recupera in cei cinci ani de contract. „Acest client a decis sa-si extinda activitatea din tara noastra si din statele vecine. Este un contract negociat in Austria, ce are posibilitatea de a fi prelungit pentru cinci ani. Noi avem un istoric bun cu acest producator la nivel international. De asemenea, a contat si faptul ca avem si alte branduri in portofoliu, precum C&A, Takko sau Hervis. Pe langa automotive si retail, domeniul fashion este unul din cele mai importante in care activam.“
Pachetele mici, de 0,5 kg, sunt livrate cu ajutorul firmelor de curierat. „Noi lucram cu mai multe firme de curierat in diferite contracte si astfel asiguram servicii logistice de la A la Z.“
Aici vor lucra circa 100 de persoane, care vor oferi inclusiv servicii cu valoare adaugata, respectiv etichetare, punere de alarme, impachetare, promotionale, lipire, etichetare si livrare la magazine. Luna trecuta, la Timisoara inca se recruta personal.
Quehenberger mai are la Timisoara un spatiu logistic de 5.000 m2, unde ofera servicii pentru diferiti clienti, printre care DM si Salinen, un producator de sare din Austria. „Sarea este adusa pe calea ferata la sediul nostru din Bucuresti, in recipienti de 1 t pe care ii distribuim mai departe in tara.“

…si alte 8.000 m2 pentru anvelope, la Bucuresti
La Bucuresti, compania a semnat un contract cu un producator european de anvelope, proiect care se va desfasura intr-un depozit inchiriat de 8.000 m2.
Decizia de a lucra cu Quehenberger vine ca urmare a extinderii activitatii logistice a producatorului de anvelope. Acesta detinea un depozit similar in vestul tarii pentru distributia regionala – in tara si in fosta Iugoslavie. Planurile de dezvoltare ale companiei au impus mutarea activitatii in doua depozite de cate 8.000 m2, unul la Bucuresti si altul la Zagreb, ambele gestionate de Quehenberger. Si aici a contat experienta companiei in logistica anvelopelor, avand in vedere faptul ca in Rusia Quehenberger lucreaza deja cu Pirelli si Continental.
De la Bucuresti se vor gestiona marfurile care merg in tara, dar si cele pentru Bulgaria si Republica Moldova. Rulajul va fi de circa 600.000 de anvelope pe luna, iar in depozit vor fi stocate 150.000-200.000. Iar de la Zagreb vor fi gestionate sapte tari: Serbia, Croatia, Macedonia, Muntenegru, Bosnia Hertegovina, Albania si Slovenia.
In Romania, Quehenberger va gestiona doar operatiunile din depozit, distributia nationala si regionala fiind efectuata cu o alta companie. In schimb, pentru depozitul de la Zagreb, de distributie se ocupa tot Quehenberger.
Investitiile Quehenberger in depozitul de la Bucuresti au fost de circa 300.000 de euro, pe care compania estimeaza sa o recupereze in 5-7 ani, iar contractul cu producatorul de anvelope a fost incheiat pentru trei ani. „In ambele contracte noi se pune un accent important pe respectarea KPI stabiliti. Am propus tarife pe care le putem sustine si la care putem oferi servicii de calitate. Nu acceptam orice tarif, deoarece vrem sa ne pastram un anumit standard. Oricum, cred ca tarifele pentru serviciile logistice de calitate, cel putin la depozitare si manipulare, vor cunoaste o usoara crestere“, arata Bogdan Bortoi.
Una dintre problemele pe care firma le intampina pentru noul proiect de la Bucuresti este aceea de a gasi personal dornic de munca. „Desi le-am oferit salarii atractive, prefera sa stea acasa. Luna decembrie este, de asemenea, una in care se gasesc foarte greu stivuitoristi, pentru ca pur si simplu nu vor sa vina la munca.“

Se dubleaza capacitatea de depozitare in Romania
Daca anul trecut compania avea in Romania un spatiu de depozitare de 32.000 m2, din februarie 2016 acesta va ajunge la 69.000 m2. La Bucuresti, compania are 22.000 m2, dintre care 10.000 m2 pe B-dul Timisoara, alti 10.000 m2 la Clinceni si 2.000 m2 in Pantelimon. In tara, compania gestioneaza un depozit la Timisoara, de peste 5.000 m2, unul la Arad, de 1.500 m2, unul la Cluj, de 5.000 m2, si unul la Oradea, de 2.000 m2. La acestea se adauga doua depozite de 8.000 si 11.000 m2 in parcul logistic Prologis, situat aproape de autostrada Bucuresti-Pitesti, cel de la Timisoara, dar si extinderea depozitelor actuale. „Aveam in vedere oricum o extindere de circa 10.000 m2 a spatiului de depozitare deoarece clientii actuali si-au crescut volumele. Astfel ca, daca in 2015 ne-am dublat atat numarul de angajati, cat si cifra de afaceri, de anul acesta ne dublam si suprafata de depozitare.“

Doi ani de eficientizare continua
Compania a inceput un proces continuu de eficientizare a proceselor interne inca din 2013, cand a fost schimbat managementul intern din Romania. „Am tinut o evidenta mult mai buna a incasarilor si a termenelor de plata de la clienti. Aceasta responsabilitate s-a impartit si catre managerii de departamente, avem inclusiv remindere setate in sistemul IT. In plus, am motivat anumiti oameni buni prin promovari sau alte beneficii.“
Procesele in depozit au fost, de asemenea, optimizate, fiind redusi timpii de incarcare si descarcare prin definirea de sloturi de timp impreuna cu clientii.
Pentru a evita costurile nedorite cu reparatia utilajelor, au fost impuse reguli stricte de utilizare. Unele dintre acestea au fost schimbate, de exemplu lizele manuale cu altele electrice. Compania lucreaza numai cu utilaje inchiriate.
In plus, programul de lucru zilnic in depozit a fost prelungit la 10 ore, fara a se depasi 40 de ore saptamanal.
Nici sistemul IT, asigurat din Austria, nu a fost uitat, astfel ca intre 2012 si 2015 Quehenberger a investit circa patru milioane de euro pentru upgradarea acestuia.

Quehenberger ajunge la 400 de camioane
Quehenberger are inmatriculate in Romania circa 185 de camioane la Timisoara si urma sa ajunga la finalul anului trecut la 200. Iar pentru anul acesta are in vedere extinderea flotei la 350-400 de camioane. Cel putin 50 dintre ele vor lucra pentru compania din Romania, iar restul vor efectua transport intracomunitar pentru clientii la nivel de grup. Cele mai multe contracte de transport sunt gestionate din Austria.
Compania efectueaza transporturi si in Germania, unde reuseste sa respecte legea salariului minim. „Soferii sunt platiti cu 8,5 euro/ora brut pentru perioada cat au stat in Germania. Vorbim de salariu, nu diurna, pe stat de plata. Se fac acte aditionale lunare la contractele de munca, astfel ca in fiecare luna salariul soferilor se modifica. Cand am inceput proiectul cu flota de transport din Romania se stia de aceasta lege, pe care, evident, am luat-o in considerare. Suntem pregatiti sa ne conformam si conditiilor impuse in alte state“, declara Bogdan Bortoi.
Pentru distributia interna compania foloseste in special subcontractori dedicati cu flote de 1-10 camioane, si mai rar apeleaza la cei cu flote mai mari. Compania cere transportatorilor o asigurare de la 100.000 la 300.000 de euro, in functie de marfa transportata si de clienti.
Asteptarea la descarcare dureaza intre una si sase ore sau mai mult. „Sunt clienti, in special la transportul international, la care degeaba ajunge camionul mai devreme, pentru ca oricum nu este descarcat mai repede. Insa daca intarzie acest lucru inseamna scaderea KPI. La contractele interne, daca avem probleme, anuntam. Daca nu anuntam, avem probleme!“
Quehenberger a decis sa mute flota din Rusia in alte tari, in special in Cehia. „In Rusia suntem prezenti mai mult pe partea de logistica si distributie. Aici transportul intern nu este competitiv, deoarece camioanele noastre sunt noi sau aproape noi, iar preturile nu acopera costurile“, explica Bogdan Bortoi.
La nivel international, compania foloseste vehicule Mercedes, Volvo si MAN, iar flota nu este mai veche de trei ani.

Articole similare

Ad