FAN Courier, cel mai mare jucator de pe piata de curierat din Romania, a avut un an foarte productiv in 2016, reusind un avans al cifrei de afaceri de 29%, in conditiile in care la inceput de an prognoza nu trecea de 15%. Aceasta crestere a pietei s-a reflectat in mod direct in investitiile aprobate de cei trei actionari, cele mai mari din istoria firmei: 18 milioane de euro, din care doua treimi numai in flota. Pentru 2017, compania anunta noi investitii, nu la amploarea celor de anul trecut, precum si implementarea unor noi proiecte, plata cu cardul la livrare, livrarea si ridicarea in puncte fixe sau o mai mare predictibilitate in ceea ce priveste timpul de livrare. Problema fortei de munca ramane provocarea majora si in 2017.
In linii mari, 2016 a fost un an foarte complicat, care a inceput in forta inca din primele doua luni, cu volume aproape la fel de mari ca in decembrie 2015, dupa care a continuat pe acelasi trend ascendent pana in noiembrie, cand, odata cu Black Friday, FAN Courier a trebuit sa faca fata celei mai mari provocari logistice de la infiintare, o crestere cu 44% a numarului de expeditii fata de perioada similara din 2015. Pentru a face fata, compania de curierat a angajat 150 de oameni doar pentru acest proiect, care au lucrat in schimbul de zi toata luna noiembrie si pana la Craciun. In plus, pentru a putea transporta toata marfa de la clienti in depozitele sale, FAN Courier a subcontractat transportatori. „In 2016 ne-am descurcat mult mai bine decat in 2015, la fel cum in 2015 ne-am descurcat mult mai bine decat in 2014. Am invatat din experienta si din greselile facute in fiecare an. Am avut destul de multe discutii cu clientii nostri mari in care am negociat volumele. De exemplu, daca un client a previzionat ca va vinde 100.000 de unitati, am impartit respectivele unitati in 10 zile si am livrat in acest timp. Cu acest plan bine pus la punct am reusit sa oferim clientului final o experienta placuta de cumparare, pentru ca ne-am onorat promisiunea de livrare, ba chiar am livrat inainte de timpul promis in unele cazuri“, a explicat Adrian Mihai, unul dintre actionari. Pentru a nu da sistemul peste cap, calculele realizate alaturi de clientii companiei au trebuit sa fie foarte exacte. In cazul Bucurestiului, spre exemplu, ridicarea s-a facut strict pe baza capacitatii de sortare de circa 20.000 de expeditii pe ora din depozitul central. Daca aici ajungea mai multa marfa decat se putea sorta, camioanele companiei riscau sa blocheze centura orasului. In plus, mai spun actionarii, pentru a putea gestiona cat mai bine aceasta perioada aglomerata, discutiile cu unele companii au inceput inca din martie. O alta provocare, tot in perioada de Black Friday, a fost legata de livrarea produselor albe, care nu fac parte din curierat, dupa cum a tinut sa precizeze Felix Patrascanu, co-fondator al companiei. Din cauza volumului, logistica si transportul sunt mai complicate: „trebuie sa ridicam 1.200 de produse albe doar pentru …