Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Afaceri noi, apărute în pandemie

Odată cu pandemia Covid, piața de microbuze s-a comprimat cu 90%, astfel că furnizorii au fost nevoiți să se reprofileze. În aceste condiții, Bavaria Bus a găsit un segment nou și prea puțin dezvoltat la noi, acela al autorulotelor. Românii sunt tot mai interesați să evadeze în natură, astfel că vehiculele de vacanțăștigă rapid teren.

„Totul a început ca o pasiune personală, odată cu achiziția primei autorulote second-hand, de 9 m lungime și axă dublă pe spate. Am descoperit în pandemie mulți oameni dornici să își poată organiza vacanțele independent de restricții, să evadeze în natură. Așa a început business-ul cu rulote și chiar din primul an am comercializat nu mai puțin de 25 de unități”, a explicat Dragoș Ghidibacă, administrator Bavaria Bus.

Compania a început o colaborare cu producătorul polonez de autorulote Hobby pentru vânzarea pe piața românească de vehicule noi, iar ulterior a încheiat acorduri de reprezentare cu primii 3 furnizori europeni de autorulote: Himmer (Germania), Trigano (Italia) și La Marca (Spania). „Constructorii germani sunt recunoscuți pentru fiabilitate și nivel tehnic ridicat, în timp ce italienii și spaniolii, mai ales pentru design. În funcție de specificațiile tehnice dorite și de buget, găsim pentru fiecare client modelul potrivit.”

Unul dintre brandurile de succes pe piața românească este Laika – parte din grupul Himmer – care permite numeroase variante de configurații, menținând o sarcină utilă optimă și un consum foarte bun de combustibil.

Semi-integrate, integrate și vanuri

Vanurile amenajate ca autorulote sunt printre cele mai populare variante de camper-e, întrucât se pot conduce, de regulă, cu permis categoria B, și au mobilitate și manevrabilitate crescute, dar și taxe de drum la nivelul autoturismelor. În funcție de configurația aleasă – 5,4, 6 sau 6,4 m lungime, opțional cu suprastructură la nivelul plafonului pentru a suplimenta locurile de dormit – camperele au capacitate de 3-6 persoane, sunt echipate cu bucătărie, toaletă, cabină de duș, zonă pentru luat masa și spațiu de bagaje (inclusiv pentru biciclete, în cazul camper-elor H3L4, de 6,4 m). Vehiculele pot fi configurate și cu transmisie integrală 4×4 (direct din producție sau retrofit), răspunzând astfel cererilor de capabilități off-road venite din partea clienților ce doresc să evadeze cu bicicletele sau motociclete în natură. Tot pentru pasionații de off-road, BB oferă o remorcă aerodinamică închisă pentru transport motociclete, ATV etc., iar pentru dependenții de adrenalină, gama Havy RV cu Unimog 4×4 Sahara și Iveco 65C17 sau 72C21 Safary. Autorulotele semi-integrate sunt carosate pe șasiuri cu cabină. Suprastructura poate fi extinsă deasupra cabinei, pentru a crește numărul locurilor de dormit la 6, însă forma mai puțin aerodinamică crește consumul (se recomandă o viteză maximă de 100 km/oră, pentru consum mediu extraurban de circa 12,5 l/100 km).

Integratele au toată suprastructura proiectată de către carosier și, deși sunt puțin mai late, sunt mai aerodinamice decât semi-integratele. În același timp, sunt foarte practice, au spațiu interior generos și oferă mai multe opțiuni de configurare.

Prețul pentru autorulotele integrate pleacă de la 69.900 de euro și poate ajunge și la 84.900 de euro pentru versiuni „High level”. În cazul semi-integratelor, prețul de plecare este de 49.900 de euro, iar camper-ele clasice încep de la 39.900 de euro (prețuri fără TVA).

La foarte mare căutare în ultimii doi ani au fost și rulotele clasice. Cele mai populare în România sunt modelele Weinsberg Cara One 390, 420 cu prețuri de la 13.950 de euro + TVA. Se oferă inclusiv configurații off-road și pachete „Scandinavia”, pentru condiții meteo aspre.

Recondiționări, vânzări SH, recarosări

Bavaria Bus comercializează și autorulote second-hand din Europa de Vest. Astfel, pentru un camper construit pe un van Euro 6, cu an de fabricație 2018 și suprastructură nouă, prețul pornește de la 34.900 de euro. În plus, clienții români au posibilitatea transformării propriilor vanuri în autorulote, la partenerii din Turcia ai BB.

De altfel, compania a rămas aproape de transportatori, asistându-i cu vânzarea microbuzelor mai vechi din parc, care pe perioada pandemiei au fost valorificate, în ultimă instanță, ca piese de schimb. O altă nișă interesantă în ultimii doi ani a reprezentat-o recondiționarea de minibusuri și autocare, de asemenea, în Turcia.

Separat, pentru 2022, BB își propune să atace segmentul minibusurilor electrice cu un produs inovator: un microbuz cu sistem de propulsie electric de fabricație germană, realizat în parteneriat cu carosieri din Spania și Turcia. La ora actuală se lucrează și la proiectul pentru piața românească, împreună cu un carosier autohton. Vehiculul va fi omologat pentru clasele M2 și M3 și va avea autonomie de 200-250 km. În paralel, vor continua proiectele individuale cu microbuzele pe gaz natural comprimat, pentru care operatorii de curse regulate sunt consiliați să investească în stații de alimentare de incintă.

Articole similare