În Europa există o îngrijorare tot mai mare cu privire la prețul și disponibilitatea AdBlue, aditivul necesar pentru motoarele diesel Euro IV, Euro V și Euro VI. Un nou semnal de alarmă vine din Germania, unde asociația de transport și logistică Bwvl (Bundesverband Wirtschaft, Verkehr und Logistik) preconizează o creștere a prețurilor pe termen scurt de până la 170%. “Prețurile galopante ale aditivului AdBlue ar putea pune presiune asupra transporturilor la fel de mult ca și asupra motorinei”, spune Markus Olligschläger, directorul general al Bwvl. Dar creșterea prețului produsului finit este doar una dintre probleme, deoarece există și riscul unei penurii a acestuia în întreaga Europa, cauzată de suspendarea producției în unele uzine din cauza creșterii costurilor energiei și ale materiilor prime.
Comparativ cu creșterile din noiembrie 2021, situația este agravată de conflictul din Ucraina și de sancțiunile aferente impuse Rusiei, care furnizează metanul necesar pentru producerea aditivului. Unul dintre principalii producători, Yara, și-a închis uzina din Ferrara, care produce 60% din AdBlue consumat în Italia, și uzina din Le Havre, care produc împreună 900.000 de tone de AdBlue pe an.