Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

„Am putea face sa mearga ceea ce nu a mers niciodata in Romania: constructia de infrastructura.“

Desi nu a mai existat in istorie o criza precum cea actuala, Alexandru Stanean, CEO al producatorului de materiale de constructii Teraplast, considera un avantaj faptului ca echipa de management e rodata prin criza din 2008, avand acum capacitatea de anticipare si pregatire a ceea ce urmeaza. „Toate fabricile grupului functioneaza. Pe canalele de distributie B2C, vedem o scadere a fluxului de comenzi, pentru ca oamenii nu sunt foarte preocupati sa faca renovari, dar pe zona B2B lucrurile sunt foarte apropiate de parametrii normali, atat pe consum pe piata interna, cat si in exporturile grupului. In Romania si Serbia lucrurile merg mult mai bine decat am crede privind la televizor. Poate avem si avantajul unor businessuri diversificate, atat pe produse, cat si din punct de vedere geografic“, a spus acesta in cadrul „Pria Challenges and Opportunities for Industry during Crisis“, subliniind ca pe parte de achizitii, situatia e incredibil de dinamica. „In urma cu doua saptamani, aprovizionarea cu materie prima era principala noastra preocupare. Acum, fluxurile logistice sunt reglate, au fost redusi timpii de asteptare in vami, s-a normalizat transportul. Avem chiar si in Italia furnizori care functioneaza. De asemenea, am gasit si solutii de aprovizionare pe piata interna, ca sa diminuam cat de mult riscul logistic.“
Reprezentantul Teraplast mentioneaza ca santierele inca functioneaza, mai ales ca activitatile de constructie se desfasoara in aer liber. De asemenea, considera ca este preferabil ca industriile care mai pot sa functioneze, sa fie lasate sa o faca. „Ne dorim sa folosim cei 10,5 miliarde de euro de la UE. In tara exista circa 500.000 de someri, iar cei peste un milion de romani intorsi, nu ar trebui sa stea pe bugetul statului. Apoi, UE a alocat inca 500 de milioane de euro pentru proiecte de infrastructura. Poate acum, cand multe nu merg, am putea face sa functioneze ceea ce nu a mers niciodata in Romania: constructia de infrastructura.“

Articole similare

Ad