Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Am reinceput seria intalnirilor cu transportatorii

Cu ocazia aniversarii celor 100 de numere, revista Tranzit a organizat, pe 26-27 martie, la Sibiu, Hotel Hilton Pallace, conferinta cu tema „Criza aduce noi provocari”.
Peste 110 transportatori au participat la dezbaterile legate de Legea transporturilor, sistemul de control in trafic, starea dezastruoasa a drumurilor si legislatia muncii care-i defavorizeaza flagrant pe angajatori, moderate de revista Tranzit. Au raspuns intrebarilor transportatorilor oficiali din Ministerul Transporturilor, Autoritatea Rutiera Romana, CNADNR si Ministerul Muncii.
 

Numarul de camioane licentiate a scazut din martie 2009 pana in prezent cu peste 25.000 de unitati, ca urmare a retragerii din circulatie a tot mai multe camioane in 2009, fara a mai pune la socoteala vehiculele vandute sau returnate lesorilor. Piata romaneasca de transport s-a contractat cu aproape o cincime anul trecut, abia de la inceputul lui 2010 simtindu-se o revenire a comenzilor de transport, datorata exporturilor.
Seful diviziilor de transport si logistica de la Dacia, Stefan Gaibu, a explicat strategia de transport a constructorului pitestean, care a constituit unul dintre principalii exportatori romani in 2009. Concurenta modului de transport rutier cu cel feroviar se manifesta nu numai in programul Dacia, ci si al marfurilor generale, Hungarokombi sustinand eficienta combinatiei rutier-feroviar (Ro-La) comparativ cu transportul exclusiv „pe roti”.
In a doua zi a conferintei, ministrul secretar de stat din cadrul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, Dumitru Nicu Cornoiu, a explicat care sunt modalitatile corecte de plata a soferilor pentru a evita interpretarea diurnei ca venit salarial si cum se pot rezolva disputele dintre patroni si soferi in cazul situatiilor de furturi din camioane/furt de motorina/cazuri de vandalism.
Conferinta Tranzit a inclus si inmanarea unei replici a trofeului Camionul Anului 2010 directorului general Scania Romania, Tord Holmstrom, de catre Marilena Matei, membru al juriului international “International Truck of the Year”. Scania Seria R a fost numit anul trecut in decembrie Camionul Anului 2010 de catre juriul IToY, reprezentat in 23 de tari europene, in special pentru sistemul „Scania Driver Support”, o premiera in industria camioanelor, care ofera instruirea permanenta a soferului.
Constantin Isac, presedintele UNTRR, a explicat ca asociatia pe care o conduce promoveaza crearea unui cazier profesional pentru soferi, asa cum exista pentru persoana desemnata, astfel incat angajatorii din transporturi sa cunoasca „trecutul profesional” al soferilor inainte de a le da pe mana camioane si marfa de sute de mii de euro.

Articole similare