Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Amenzi mai mici pentru depasirea timpilor de conducere si odihna

La sfarsitul lui ianuarie fost adoptata OG 8/2015 privind reglementarea perioadelor de conducere si odihna si de utilizare a aparatelor tahograf. In functie de gravitatea faptei, sanctiunile au fost diminuate si sunt de 9.000-12.000 lei, 4.000-6.000 lei, 600-1.000 lei si 250-500 lei. Pentru anumite fapte este sanctionat si conducatorul auto, cuantumurile amenzilor fiind, insa, de regula, mai mici.
 

OG 8/2015, publicata in 30 ianuarie in Monitorul Oficial, modifica ordonanta 37/2007 de reglementare a cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere si odihna (conform regulamentelor europene 561/2006, 165/2014 si ale acordului AETR) si de utilizare a aparatelor tahograf.
Coordonatorul national al activitatilor de control privind respectarea timpilor de conducere si odihna este ISCTR. Controlul in trafic va fi efectuat in continuare atat de catre inspectorii ISCTR, cat si de politistii rutieri, desi in comisiile de dialog social se solicitase eliminarea acestora din urma din actul normativ, pe motiv ca nu sunt pregatiti in domeniu si, neavand aparatura necesara, este loc de „interpretari“. In plus, suprapunerea controlului pe traseu ingreuneaza si mai mult deplasarea, iar in special pe anumite categorii de transport fiecare minut conteaza. Ministerul Administratiei si Internelor a dat asigurari insa ca si-a instruit personalul cu privire la controlarea timpilor de conducere si odihna si, cel mai important, in nicio tara europeana nu exista o singura institutie cu atributii pe aceasta tema.
In 2014, ISCTR a incheiat 16.694 de procese verbale in care se regasesc contraventii sanctionate pentru nerespectarea OG 37/2014, 1.647 fiind contestate. Dintre ele, 91 sunt castigate, unul a fost pierdut, 13 s-au solutionat cu avertisment, iar 1.542 sunt in curs de solutionare.

Transportatorii saluta reducerea amenzilor
„Soferii care incalcau regulile AETR erau sanctionati si cautau sa-si recupereze prejudiciul destul de mare prin alte metode“, a declarat Andrei Munteanu, director de logistica Agricola Bacau.
Principalul motiv pentru care se depasesc timpii de conducere si odihna il reprezinta infrastructura rutiera defectuoasa, insa sunt si intarzieri cauzate de clientii care nu respecta orele stabilite pentru livrare.
Odata cu adoptarea OG 8/2015, cele mai mari amenzi sunt de 9.000-12.000 de lei si se acorda pentru urmatoarele contraventii:
• depasirea cu 4,5/5 ore sau mai mult a perioadei zilnice de conducere de 9/10 ore;
• depasirea cu 14 ore sau mai mult a duratei maxime de conducere saptamanale;
• depasirea cu 22,5 ore sau mai mult a duratei maxime de conducere cumulate pentru doua saptamani consecutive;
• utilizarea unui vehicul fara echipament de inregistrare omologat sau utilizarea de tahograf analogic atunci cand se impunea tahograf digital;
• utilizarea altei cartele tahografice decat a celei emise conducatorului auto sau a unei cartele care nu a fost obtinuta in conformitate cu reglementarile in vigoare;

Articole similare